Po oskarżeniach o molestowanie Bill O'Reilly rozstaje się z Fox News

Bill O'Reilly, dziennikarz prowadzący z Fox News Channel program „The O’Reilly Factor”, rozstaje się ze stacją. To efekt oskarżenia go o molestowanie i wycofania się wielu marek z reklam przy jego programie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O zwolnieniu Billa O'Reilly poinformował oficjalnie koncern 21st Century Fox, właściciel stacji Fox News Channel, w której znany komentator prowadził codziennie swój program „The O’Reilly Factor”. W ub.r. wieczorny show był najchętniej oglądanym programem newsowym w amerykańskich kablówkach poprawiając wyniki oglądalności o 19 proc. rok do roku.

W komunikacie podano, że po głębokim przeanalizowaniu sprawy przez kierownictwo 21st Century Fox firma oraz O’Reilly doszli do porozumienia przewidującego odejście dziennikarza z Fox News Channel. Dziennikarz podkreślił, że po 20 latach pracy w stacji jest dumny z tego, że mógł przyczynić się do jej rozwoju i sukcesu.

O’Reilly w oświadczeniu ponownie odrzucił oskarżenia o molestowanie, przyznał jednak że w przypadku znanych osób już samo podejrzenie może wystarczyć do tego, by usunąć się w cień.

Afera związana z Billem O’Reilly wybuchła na początku kwietnia br. gdy „The New York Times” poinformował, że Fox News Channel płacił kobietom zatrudnionym w stacji na różnych stanowiskach za to, by nie oskarżały publicznie O’Reilly o dokonywane przez niego akty molestowania seksualnego. Za milczenie ofiar nadawca zapłacił w sumie 13 mln dol.

Wkrótce po tym znane marki (m.in. Mercedes, Hyundai i BMW) zaczęły wycofywać swoje reklamy przy „The O’Reilly Factor”. To z kolei ujemnie odbiło się na wynikach programu, który rocznie generował ok. 400 mln dol. przychodów reklamowych (wg danych Kantar Media).

W połowie kwietnia br. O’Reilly zaczął urlop, który oficjalnie miał trwać kilkanaście dni, jednak panowało przekonanie, że dziennikarz nie powróci już na antenę Fox News Channel.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Amerykanie mają swojego mObywatela. Ruszyło Digital ID od Apple

Amerykanie mają swojego mObywatela. Ruszyło Digital ID od Apple

Burger Drwala wraca. Jest nowa wersja kanapki

Burger Drwala wraca. Jest nowa wersja kanapki

Superauto.pl sponsorem reprezentacji Polski w biathlonie

Superauto.pl sponsorem reprezentacji Polski w biathlonie

Lavazza i Jannik Sinner przedłużają współpracę. "Dla mnie Lavazza to przede wszystkim rodzina"

Lavazza i Jannik Sinner przedłużają współpracę. "Dla mnie Lavazza to przede wszystkim rodzina"

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI
Materiał reklamowy

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI

T-Mobile Polska przyciąga nowych klientów. Zysk w górę

T-Mobile Polska przyciąga nowych klientów. Zysk w górę