TVP sprzedaje reklamy przy Euro 2025 piłkarek

Biuro Reklamy i Marketingu TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Kobiet UEFA Women’s EURO 2025. Będzie to pierwszy turniej kobiecej piłki nożnej w całości dostępny w telewizji za darmo.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
TVP sprzedaje reklamy przy Euro 2025 piłkarek

Będzie to pierwszy turniej kobiecej piłki nożnej w całości dostępny w telewizji za darmo. Pierwszy raz w historii mecze z udziałem polskiej reprezentacji kobiet zostaną wyemitowane na antenie głównej Telewizji Polskiej – w TVP1. Nadawca publiczny chce w ten sposób podkreślić, że jest to wydarzenie tak samo ważne, jak rozgrywki piłkarskie mężczyzn. 

Telewizja Polska zaprezentuje mecze ponadto w TVP Sport oraz na stronie TVPSport.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport. Spotkania z udziałem polskiej reprezentacji będą nadawane w prime time w dniach od 2 do 27 lipca. 

Ile kosztują reklamy przy meczach polskich piłkarek

W cenniku reklamowym najdroższe są bloki reklamowe przy meczach Polek. Najwyżej wyceniono reklamy przy spotkaniu z Niemkami. Cena 30-sekundowego spotu po pierwszej połowie w sprzedaży łączonej – tj. TVP1 i TVP Sport – wynosi 134 900 zł (netto, bez rabatów, dla spotu 30-sek.). 

Oferta obejmuje sponsoring multiscreen, czyli emisję billboardów sponsorskich przy dedykowanych treściach w telewizji i online – TVPSport.pl i w aplikacji TVP Sport. Dla wszystkich meczów nadawanych równolegle w TVP1 i TVP Sport będzie obowiązywać sprzedaż łączona, tj. reklamodawca musi dokonać zakupu reklamy w obu kanałach. Jest to odpowiedź na duży odsetek widzów, którzy transmisje sportowe oglądają w kanale tematycznym.

Biuro Reklamy i Marketingu TVP proponuje też reklamodawcom szeroką ofertę w środowisku digital. Poza standardową reklamą (emitowaną przy meczach transmitowanych na żywo) oraz klasyczną reklamą online, w ofercie znalazły się też inne formy angażujące widzów, tj. możliwość ekspozycji marki przy treściach UEFA Women’s EURO 2025 na platformie YouTube oraz w mediach społecznościowych TVP Sport.

– UEFA Women’s EURO 2025 to dla Telewizji Polskiej wydarzenie o ogromnym znaczeniu – nie tylko sportowym, ale także społecznym. Po raz pierwszy w historii pokażemy mecze reprezentacji kobiet na antenie głównej – w TVP1. To wyraz naszego zaangażowania w budowanie świadomości społecznej i podkreślenie roli, jaką piłka nożna kobiet odgrywa w Polsce. Dla nas to turniej równie istotny jak Mistrzostwa Europy mężczyzn, dlatego poświęcamy mu najwyższą antenową ekspozycję. Chcemy, by sukces naszej reprezentacji stał się inspiracją i punktem zwrotnym w postrzeganiu kobiecego futbolu przez kibiców, reklamodawców i opinię publiczną. Liczymy na wysokie zainteresowanie wydarzeniem ze strony marketerów – piłka nożna kobiet jest już szeroko obecna w komunikacji kilku kluczowych globalnych reklamodawców – mówi Marcin Gudowicz, dyrektor Biura Reklamy i Marketingu TVP.

W okresie ostatnich sześciu miesięcy widownia meczów z udziałem polskiej reprezentacji wzrosła o ponad 500 proc. – mecz barażowy Austria – Polska obejrzało w TVP ponad 352 tys. widzów (źródło: 07 – 12.2024, AMR, TVP Sport, All 4+).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+