Blogspot liderem platform blogowych, mocno w dół serwisy Gazeta.pl, Onetu i Wirtualnej Polski

Należący do Google’a Blogspot.com pozostaje zdecydowanie najpopularniejszą platformą blogową w polskim internecie. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały Blox.pl, Blog.pl, Blog.onet.pl, Bloog.pl i Photoblog.pl, a spory wzrost osiągnęły Blogger.com i Salon24.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W grudniu ub.r. strony działające w domenie Blogspot.com odwiedziło 8 mln polskich internautów (realnych użytkowników), czyli 32,75 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Blogspot, należący do Google’a, jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą blogową - zajmujące kolejne miejsca Blox.pl (Grupa Gazeta.pl) i Wordpress.com miały ponad dwa razy mniej odwiedzających, a Blog.pl (Grupa Onet.pl) - cztery razy mniej.

Blox.pl przy 3,03 mln realnych użytkowników zanotował 18,3 mln odsłon oraz 5 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika. Natomiast Photoblog.pl odwiedziło tylko 329,6 tys. użytkowników, za to wykonali oni 15,63 mln odsłon (co daje 47,4 odsłony na każdego - wobec 6 na Blox.pl, 6,1 na Blog.pl i 26,4 na Bloog.pl), a każdy spędził na stronie średnio 21:49 minuty. Wyższy wskaźnik przeciętnego czasu korzystania osiągnął tylko Salon24.pl (33:46 minuty), natomiast w przypadku innych polskich stron było to od 3 do 6 minut.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-grudniu-2015-roku ##

W zestawieniu znalazły się dwa serwisy Grupy Onet, z których popularniejszy jest Blog.pl - miał w grudniu 1,99 mln użytkowników, 12,24 mln odsłon i 6:07 minuty średniego czasu korzystania, podczas gdy Blog.onet.pl zanotował 1,4 mln użytkowników, 7,21 mln odsłon i 4:53 minuty średniego czasu korzystania. Natomiast wśród witryn należących do Google’a Blogspot.com ma kilkakrotnie więcej użytkowników niż Blogger.com.

W rankingu jest sześć polskich witryn oraz cztery zagraniczne. Te ostatnie nie są w Megapanelu objęte audytem site-centric, dlatego nie ma ich statystyk dotyczących odsłon i czasu korzystania.

W skali roku zasięg proc. Blogspot.com zwiększył się z 31,73 proc. do 32,75 proc., czyli o 3,2 proc. Wordpress.com zyskał pod tym względem 0,9 proc., a Blogger.com - aż 160,5 proc. (zasięg serwisu wzrósł z 1,9 proc. do 5,12 proc.).

Spore spadki zanotowały natomiast polskie serwisy należące do dużych wydawców. Blox.pl miał w grudniu ub.r. o 15,5 proc. mniejszy zasięg i o 3,7 mln odsłon (czyli 16,8 proc.) mniej niż rok wcześniej. Blog.pl stracił 28,8 proc. zasięgu i 7,09 mln odsłon (36,7 proc. w dół), Blog.onet.pl - 40,2 proc. zasięgu i 14,6 mln odsłon (66,9 proc. w dół), a Bloog.pl (wchodzący w skład Grupy Wirtualna Polska) - 30,3 proc. zasięgu i 2,09 mln odsłon (34,9 proc. w dół).

Z kolei Photoblog.pl zanotował spadek aż o 49,2 proc. zasięgu i 21,69 mln odsłon (czyli 58,1 proc.). Za to Salon24.pl zyskał 12,9 proc. zasięgu, a liczba jego odsłon wzrosła o 1,53 mln (czyli 26,2 proc.).

We wszystkich polskich serwisach zmalał średni czas spędzany przez użytkowników. Zdecydowanie największy spadek zanotował pod tym względem Photoblog.pl - o 21:32 minuty, czyli 49,7 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z kolejnym teledyskiem

Świąteczna piosenka Radia 357 z kolejnym teledyskiem

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"