Wydawca pism „Lego” i „Playmobil” z 25 mln zł przychodów i 2 mln zł zysku netto

Spółka Blue Ocean Entertainment Polska, wydająca czasopisma i kolekcje dla dzieci, m.in. pod markami „Lego” i „Playmobil”, w ub.r. osiągnęła 24,84 mln zł przychodów i 2,06 mln zł zysku netto.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wydawca pism „Lego” i „Playmobil” z 25 mln zł przychodów i 2 mln zł zysku netto

Blue Ocean Entertainment Polska, zarejestrowana na początku 2018 roku, należy do niemieckiej grupy kapitałowej Hubert Burda Media, a bezpośrednio jej jedynym udziałowcem jest niemiecka firma Blue Ocean Entertainment. - Spółka właściwą działalność rozpoczęła w 2019 roku w związku z czym poprzedni rok obrotowy nie stanowi bazy porównawczej dla zmian i rozwoju firmy - zaznaczono w sprawozdaniu Blue Ocean Entertainment Polska.

Firma wydaje ok. 30 czasopism dla dzieci, głównie na licencjach producentów bajek. W portfolio wydawcy jest kilkanaście tytułów opartych na markach „Lego” i „Playmobil”, a także m.in. „Lissy”, „Ksieżniczka Mimi” czy „Najsłynniejsze dinozaury”. W lutym br. firma wprowadziła na rynek kolejne pismo - kwartalnik „Pokémon. Trenuj ze mną!”.

Dystrybucją czasopism i kolekcji wydawanych przez Blue Ocean Entertainment Polska zajmuje się Burda Media Polska. W ub.r. przychody wydawnictwa od tej firmy wyniosły 23,49 mln zł.

grafika

Blue Ocean Entertainment Polska poniosła w ub.t. 22,39 mln zł kosztów operacyjnych. 8,7 mln zł poszło na zużycie materiałów i energii, 6,29 mln zł na usługi obce, 3,3 mln zł na podatki i opłaty, 1,28 mln zł na wynagrodzenia, a 2,54 mln zł to pozostałe koszty rodzajowe. W firmie na koniec ub.r. pracowało na etacie 11 osób, o dwie więcej niż na koniec 2018 roku.

Koszty firmy wobec niemieckiego Blue Ocean Entertainment wyniosły 14,23 mln zł, a wobec Burda Media Polska - 303,9 tys. zł.

grafika

W 2018 roku, kiedy spółka nie prowadziła jeszcze działalności operacyjnej, zanotowała 2,17 mln zł przychodów i 1 mln zł. W ub.r. osiągnęła natomiast 2,45 mln zł zysku sprzedażowego i operacyjnego, 2,46 mln zł zysku brutto i 2,06 mln zł zysku netto.

Właściciel Blue Ocean Entertainment Polska zdecydował, że zeszłoroczny zysk netto spółki zasili jej kapitał zapasowy.

Epidemia pokrzyżowała wyniki, nie zmniejszono zatrudnienia

W sprawozdaniu firma Blue Ocean Entertainment Polska przyznała, że jej plany na br. zostały zaburzone przez epidemię. - W okresie zamknięcia gospodarek europejskich na początku pandemii istotnie spadł popyt na sprzedawane produkty spółki ze względu na zamknięcie wielu punktów dystrybucji co wpłynęło istotnie na realizację budżetu i spodziewaną rentowność Spółki w pierwszym półroczu 2020 roku - opisano.

Firma zaznaczyła, że nie zmniejszyła zatrudnienia ani nie obniżyła pracownikom wynagrodzeń. - Ze względu na tymczasowe zamknięcie gospodarki realizacja budżetu za 2020 rok nie jest już możliwa, jednakże zaobserwowano poprawę sytuacji oraz powrót popytu na produkty Spółki w zaplanowanej wysokości. Uzyskanie przychodów pozwalające na odrobienie strat poniesionych w wyniku pandemii zaplanowane jest w 2021 roku - stwierdzono.

- Spółka posiada odpowiednie zaplecze finansowe, które zabezpiecza realizację zaciąganych zobowiązań również w okresie zmniejszonych wpływów ze sprzedaży - zapewniono.

grafika

Media Service Zawada ze spadkiem wpływów bez pism „Lego”

Poprzednio czasopisma oparte na marce „Lego” wydawało w Polsce Media Service Zawada. Zrezygnowało z nich w 2018 roku, uzasadniając spadającą sprzedażą i pogarszającą się rentownością.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+