Bluerank ze wzrostem wpływów o 32 proc. i 3,4 mln zł zysku. Przez koronawirusa dynamika zmaleje o 15 proc.

Agencja marketingu internetowego Bluerank w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 31,9 proc. do 28,64 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 388,8 tys. zł do 3,45 mln zł. W br. z powodu epidemii koronawirusa spodziewa się wzrostu wpływów o maksymalnie 15 proc. niższego od planów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Bluerank ze wzrostem wpływów o 32 proc. i 3,4 mln zł zysku. Przez koronawirusa dynamika zmaleje o 15 proc.

Według sprawozdania złożonego w KRS przychody agencji Bluerank w kraju zwiększyły się rok do roku z 15,9 do 20,6 mln zł, a z zagranicy - z 5,82 do 8,04 mln zł.

Firma specjalizuje się w kampaniach w wyszukiwarkach (SEO/SEM), platformie reklamowej Google’a, social media oraz usługach z zakresu analityki internetowej do rozwoju biznesu. W raporcie wyliczyła, że „realizowała działania promocyjne o charakterze sprzedażowym i wizerunkowym, w celu rozwoju relatywnie nowych linii biznesowych (programmatic, social media communication, kreacja, marketing analytics, international expansion, przedstawicielstwo VTEX na Polskę)”. Zajmowała się też rozwojem oferowanych narzędzi, m.in. SpeedMetrics i BlueAttribution.

Koszty operacyjne Bluerank zwiększyły się nieco mniej niż przychody - o 29,3 proc., z 20,94 do 27,07 mln zł. Wydatki na usług obce poszły w górę z 5,24 do 6,65 mln zł, na wynagrodzenia - z 5,31 do 5,88 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,27 do 1,33 mln zł. Na koniec ub.r. w firmie pracowało 87 osób na etacie, o jedna więcej niż rok wcześniej.

Najmocniej podskoczyły nakłady na zużycie materiałów i energii - z 8,48 do 12,6 mln zł. Wydatki na amortyzację zwiększyły się z 264 do 309,5 tys. zł, natomiast pozostałe koszty rodzajowe zmalały z 349,8 do 284,4 tys. zł.

Zysk mocno w górę

Zysk sprzedażowy agencji zwiększył się z 784,5 tys. zł do 1,57 mln zł. Pozostałe wskaźniki rentowności poszły w górę jeszcze mocniej, głównie dzięki wzrostowi pozostałych wpływów operacyjnych z 29,7 tys. zł do 2,62 mln zł oraz spadkowi pozostałych kosztów operacyjnych z 270,1 do 25,4 tys. zł.

Zysk operacyjny spółki wyniósł 4,17 mln zł, a zysk netto - 3,45 mln zł, wobec odpowiednio 544,6 i 388,8 tys. zł rok wcześniej. Kwota zapłaconego podatku dochodowego wzrosła ze 182,2 do 818,5 tys. zł.

Wspólnicy agencji pod koniec maja zdecydowali, że cały jej zeszłoroczny zysk netto zostanie przeznaczony na kapitał zapasowy.

- Sytuacja finansowa spółki przez cały rok 2019 była bardzo stabilna. Spółka wypracowała historycznie najwyższy zysk, posiada też środki niezbędne do swobodnego prowadzenia działalności. Dynamiczny wzrost przychodów i rentowności w ujęciu miesięcznym potwierdza obranie prawidłowego planu rozwoju - podkreślono w sprawozdaniu.

grafika

Plusy i minusy epidemii

W grudniu ub.r. agencja Bluerank przyjęła założenia swojej strategii rozwoju na lata 2020-24. Są one skoncentrowane wokół pojęcia customer journey. W sprawozdaniu zapewnia, że realizuję tę strategię mimo epidemii koronawirusa.

W epidemii władze firmy dostrzegają pozytywne konsekwencje. To przede wszystkim przyspieszenie transformacji cyfrowej firm oraz sektora e-commerce. Bluerank liczy, że dzięki temu zwiększy się popyt na jej usługi, dlatego będzie mogła pozyskać więcej nowych klientów i poszerzyć współpracę z obecnymi.

Z kolei negatywnym skutkiem koronawirusa jest wstrzymanie działalności przez klientów agencji z branż, które najmocniej ucierpiały na epidemii (np. turystyki). Firma ocenia też, że zróżnicowanie dynamiki rozwoju poszczególnych linii biznesowych może skutkować zamknięciem lub redukcją działań w niektórych z segmentów świadczonych przez nią usług.

Zarząd Bluerank szacuje, że w związku z epidemią tegoroczne przychody agencji będą do 15 proc. niższe od planu. Dodaje, że „pod tym kątem są planowane i prowadzone adekwatne działania zabezpieczające”, które mają na celu m.in. maksymalne zabezpieczenie rentowności i płynności finansowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online