Współprace i kooperacje między markami, których efektem jest stworzenie nowego produktu bądź usługi to ciekawe i kreatywne narzędzie w arsenale marketera. Są jednak trudniejsze w realizacji i nie każda marka czy produkt ma potencjał ku takiemu rozwiązaniu.
W Polsce chętnie we współprace z innymi markami wchodzą Bolesławiec, czyli producent naczyń ceramicznych oraz marka piwa Tyskie (współpraca z marką Sofix oraz streetwearową marką odzieży 2005).

Efektem współpracy obu marek jest limitowana seria kufli do piwa Tyskie ozdobiona ikonicznymi, malowanymi ręcznie, kobaltowymi wzorami Bolesławca. Kufle można zdobyć w aktywacji konsumenckiej, którą marka Tyskie zorganizowała na swoim profilu na Facebooku (konkurs trwa do 31 sierpnia).
Współpraca z Bolesławcem elementem większej kampanii
Marka Tyskie w tym roku prowadzi kampanię "Z pokolenia na pokolenie jesteśmy na TY", która celebruje ponadczasowe wartości – bliskość, wspólnotę i otwartość. W kampanii udział wzięli Bogusław Linda i Jakub Gierszał, symbolizując dialog między pokoleniami i podkreślając, że prawdziwe relacje nie znają wieku ani metryki.
W ramach tej strategii Tyskie podejmuje współpracę z ikonami polskiej kultury. Jednym z projektów jest właśnie współpraca z Zakładami Ceramicznymi Bolesławiec – marką, która jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli polskiego wzornictwa.

– Współpraca z Bolesławcem to spotkanie dwóch ikon polskiej kultury – tradycji piwowarskiej i ceramicznego rzemiosła. Podobnie jak w naszej kampanii "Z pokolenia na pokolenie jesteśmy na TY", chcieliśmy pokazać, że to co łączy ludzi – wspólnota, bliskość i codzienne rytuały – jest ponadczasowe. Limitowane kufle Tyskie nie są tylko przedmiotem, ale symbolem relacji, które od pokoleń budujemy przy wspólnym stole – komentuje Wiktoria Kostrzewa, specjalistka ds. zarządzania marką Tyskie.











