Bolt z nową identyfikacją wizualną na podbój świata

Bolt zmienił niemal każdy aspekt wizerunku – od odświeżonego, kultowego koloru zielonego, przez nowe ilustracje, aż po nową czcionkę. Zmiany to pokłosie planów globalnej ekspansji marki.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Bolt z nową identyfikacją wizualną na podbój świata
Bolt

Bolt, globalna platforma oferująca usługi mobilności miejskiej, z której korzysta ponad 200 milionów użytkowników na całym świecie, zaprezentowała właśnie swoją nową identyfikację wizualną. 

– Odświeżenie wizerunku to krok, który pozwoli Bolt nie tylko być, ale także wyglądać jak marka, którą zna i z której usług korzysta 200 milionów ludzi. Bolt jest już powszechnie rozpoznawalny w Europie oraz Afryce, a wraz z ekspansją na kolejne rynki w nadchodzących miesiącach i latach, uznaliśmy, że nadszedł czas na nowy wygląd, który będzie odzwierciedlał globalne ambicje naszej firmy – komentuje Kaarel Kala, Head of Brand Design w Bolt.

Jak informuje marka, jednym z najbardziej widocznych nowych elementów jest przejście Bolta z wykorzystania ilustracji 2D na ilustracje 3D. W animacjach marki ma pojawić się ponad 400 nowych grafik. W procesie ich tworzenia Bolt współpracował z ilustratorką Naydine Bosman.

Marka zadbała również o spójność kolorystyczną – odcień zieleni na samochodach Bolt i torbach kurierskich jest identyczny z tym używanym w aplikacji i na stronie internetowej. 

Jak informuje Bolt, wprowadzony został także ciemniejszy odcień zieleni, aby zapewnić lepszy kontrast i czytelność komunikacji online, zgodnie ze standardami dostępności i inkluzywności, które Bolt stosuje w swojej działalności.

Z tej racji, że Bolt działa w ponad 50 krajach i w setkach języków, marka zmieniła swój font z Euclid na Inter – open-source’owy font, wspierany przez Google, obsługującą ponad 990 języków.

Bolt nie skupił się wyłącznie na zmianach wizualnych. Marka stworzyła także nową tożsamość dźwiękową, inspirowaną odgłosami miast na całym świecie. Nowa rodzina dźwięków Bolt, nazwana „Qui”, opiera się na takich elementach jak śpiew ptaków, dźwięki silników, odgłosy rozmów i klaksonów, oddając atmosferę, w której miliony użytkowników Bolt poruszają się na co dzień.

Proces rebrandingu – in-house, a nie agencja

Bolt do odświeżenia marki podszedł w niekonwencjonalny sposób. Zamiast korzystać z usług zewnętrznej agencji, cały proces został przeprowadzony przez wewnętrzny zespół kreatywny.

– Bolt to firma, która z zasady działa oszczędnie. Dlatego całe odświeżenie identyfikacji wizualnej zostało wymyślone, opracowane i wdrożone przez nasz wewnętrzny zespół kreatywny – dodaje Kaarel Kala.

Obecnie Bolt działa w 50 krajach i 600 miastach na całym świecie, oferując szeroką gamę usług, w tym przewozy, wynajem hulajnóg i rowerów elektrycznych, dostawy jedzenia, zakupy spożywcze oraz współdzielenie samochodów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech