Grupa Brand New Galaxy: wpływy 68 proc. w górę, 4,9 mln zł zysku

Grupa marketingowo-technologiczna Brand New Galaxy w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 68,3 proc. do 60,31 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 1,89 mln zł straty do 4,91 mln zł zysku. Zdecydowanie największą agencją w grupie jest Pathfinder23.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Grupa Brand New Galaxy: wpływy 68 proc. w górę, 4,9 mln zł zysku
Piotr Morkowski, fot. Przemek Chudkiewicz

Grupa Brand New Galaxy została uruchomiona w 2017 roku przez niemiecki fundusz Nomad Management i grupę biznesmenów. Pod koniec ub.r. dołączył do nich Piotr Morkowski, poprzednio właściciel i szef agencji Interactive Solutions kilka lat temu przejętej przez Saatchi&Saatchi.

Na koniec ub.r. holding obejmował 11 spółek zależnych oferujących różne usługi z zakresu marketingu i nowych technologii, m.in. dla podmiotów z branży e-commerce.

Ile zarobiły agencje z Brand New Galaxy

Spółka Brand New Galaxy jednostkowo osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów sprzedażowych z 7,49 do 11,96 mln zł. Jej koszty operacyjne zwiększyły się z 7,3 do 11,55 mln zł, co przełożyło się na wzrost zysku operacyjnego z 90,7 do 947 tys. zł i wyniku netto z 18,7 tys. zł straty do 307,4 tys. zł zysku.

Największym podmiotem w grupie kapitałowej jest Pathfinder23. Jej przychody sprzedażowe poszły w górę rok do roku z 19,07 do 37,72 mln zł, koszty operacyjne - z 17,05 do 33,67 mln zł, zysk operacyjny - z 2,4 do 4,15 mln zł, a zysk netto - z 1,94 do 2,3 mln zł.

New Gravity zanotowało wzrost wpływów sprzedażowych z 6,5 do 10,4 mln zł, kosztów operacyjnych - z 4,79 do 7,63 mln zł, zysku operacyjnego - z 1,75 do 2,81 mln zł oraz zysku netto - z 1,48 do 2,41 mln zł.

W przypadku Spacecamp przychody sprzedażowe zwiększyły się z 5,33 do 9,19 mln zł, koszty operacyjne - z 7,11 do 8,83 mln zł, wynik operacyjny - z 1,67 mln zł straty do 380,5 tys. zł zysku, a wynik netto - z 1,73 mln zł straty do 266,5 tys. zł zysku.

Life on Mars zanotowało spadek wpływów sprzedażowych z 6,52 do 4,94 mln zł i kosztów operacyjnych z 7,75 do 5,21 mln zł, strata operacyjne zmalała z 1,18 mln zł do 74,7 tys. zł, a strata netto - z 1,21 mln zł do 129,4 tys. zł.

Spółka 8POINT54 osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 1,91 do 2,88 mln zł i spadek wydatków operacyjnych z 3,24 do 2,73 mln zł, a także wzrost wyniku operacyjnego z 1,31 mln zł straty do 158 tys. zł zysku i wyniku netto z 1,32 mln zł straty do 123,8 tys. zł zysku.

W przypadku Synthrone wpływy sprzedażowe poszły w górę z 915,1 tys. zł do 2,38 mln zł, koszty operacyjne - z 1,81 do 2,37 mln zł, wynik operacyjny - z 897,4 tys. zł straty do 26,9 tys. zł zysku, a strata netto zmalała z 948,1 do 39,9 tys. zł.

Stratosfera osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 645,7 tys. zł do 3,09 mln zł, kosztów operacyjnych z 692,3 tys. zł do 2,96 mln zł, wyniku operacyjnego z 33,2 tys. zł straty do 153,2 tys. zł zysku i wyniku netto z 35,7 tys. zł straty do 132,2 tys. zł zysku.

Spółka Man on the Moon miała poniżej 2 mln zł wpływów, a BNG Business Services - poniżej 1 mln zł.

4,9 mln zł zysku netto, 215 pracowników

Przychody sprzedażowe całej grupy Brand New Galaxy poszły w górę o 68,3 proc. - z 35,82 do 60,31 mln zł. Wpływy ze sprzedaży w kraju zwiększyły się z 16,24 do 21 mln zł, a ze sprzedaży zagranicznej - z 19,58 do 39,31 mln zł.

W sprawozdaniu podkreślono, że ub.r. był „okresem dynamicznego rozwoju spółek grupy” związanego z poszerzeniem portfolio jej klientów. - 2019 był dla nas bardzo dobry: wzmocniliśmy zespół, poszerzyliśmy strukturę i portfolio spółek, przekraczając jednocześnie planowane parametry przychodowe - podsumował Piotr Morkowski na początku br.

grafika

Wynik operacyjny grupy wzrósł z 884,6 tys. zł straty do 8,11 mln zł zysku, a wynik netto - z 1,89 mln zł straty do 4,91 mln zł zysku.

W ub.r. w grupie kapitałowej Brand New Galaxy było przeciętnie 215 pracowników etatowych.

W Pathfinder 23 było zatrudnionych 125 osób, w Spacecamp - 26, w New Gravity - 20, w 8POINT54 i Brand New Galaxy - po 10, w Life on Mars - po 7, w Synthrone, Man on the Moon i BNG Business Services - po 5, a w Stratosferze - jedna.

Udziały w holenderskiej spółce, odeszła Adamkiewicz

Bezpośrednim właścicielem Brand New Galaxy jest holenderska spółka BNG.

Jesienią ub.r. Piotr Morkowski kupił udziały Brand New Galaxy od Nomad Management i przeniósł je go holenderskiego BNG Holding. Pod koniec grudnia ub.r. posiadane udziały Brand New Galaxy do holenderskiej spółki przeniósł Michał Rusiecki, (kupił je w lipcu ub.r. za 5,5 mln zł). Natomiast Olga Adamkiewicz pod koniec grudnia zbyła posiadane udziały na rzecz spółki i zgodziła się na umorzenie ich bez wypłaty wynagrodzenia.

Na początku br. Adamkiewicz odeszła z zarządów wielu spółek grupy Brand New Galaxy, ponieważ została szefową komunikacji sztabu wyborczego Szymona Hołowni. We wrześniu objęła stanowisko chief growth officer w firmie e-commerce’owej Artgeist.

Zmiany wskutek epidemii

W sprawozdaniu Brand New Galaxy krótko opisano wpływ, jaki na działalność firmy może mieć epidemia koronawirusa.

- Chociaż w chwili sporządzenia niniejszego sprawozdania sytuacja ta wciąż się zmienia i do tej pory spółki z Grupy odnotowały pewne zmiany w sprzedaży lub łańcuchu dostaw spółek z Grupy, to jednak nie można przewidzieć przyszłych ich skutków dla działalności Grupy. Nie można również jednoznacznie określić finalnego ich wpływu na realizację zakładanych planów. Chodzi tu przede wszystkim o zamrożenia budżetów, które mają być odmrożone i nadal wykorzystane w zakładanym roku - stwierdzono.

Podkreślono, że firma zamierza prowadzić ekspansję zagraniczną, głównie poprzez spółki zależne w Holandii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji