Brand24: 61 proc. klientów z zagranicy, wpływy 23 proc. niższe niż przed blokadą przez Facebooka

W III kwartale br. zajmująca się monitoringiem internetu spółka Brand24 zanotowała spadek przychodów sprzedażowych rok do roku o 22,6 proc. do 3,3 mln zł oraz wyniku netto z 48,9 tys. zł zysku do 74,8 tys. zł straty. Firma po półrocznej blokadzie przez Facebooka nie odbudowała jeszcze bazy klientów sprzed roku, już 61 proc. z nich jest z zagranicy.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Spadek przychodów Brand24 jest związany z blokowaniem usług firmy na Facebooku i Instagramie od września ub.r. do końca marca br. Koncern społecznościowy zdecydował się na to po artykule w amerykańskim Business Insiderze zarzucającym spółce niedozwolone przetwarzanie prywatnych danych użytkowników tych platform.

Na koniec września ub.r. Brand24 miał 3 631 klientów swojej usługi. W czwartym kwartale ub.r. stracił ich 306, a w pierwszym kwartale br. - 259. Po odblokowaniu przez Facebooka w drugim kwartale firma zyskała netto 25 klientów, a w trzecim 119 i na koniec września miała ich 3 210.

Większy udział klientów z zagranicy, niższe ARPU

Na koniec zeszłego kwartału już 61 proc. klientów Brand24 stanowiły podmioty z zagranicy, z ponad 120 krajów. Płacą oni za usługę więcej niż firmy i osoby z kraju. Rok wcześniej udział klientów zagranicznych wynosił 55 proc.

W zeszłym kwartale przeciętny przychód firmy od klienta (ARPU) wynosił 328 zł, wobec 370 zł w pierwszych trzech kwartałach ub.r., 358 zł w 2018 roku i 330 zł w 2017 roku.

We wrześniu powtarzalne przychody od użytkowników wynosiły 1,05 mln zł, podczas gdy we wrześniu ub.r. było to 1,36 mln zł

Mniej na marketing, pensje i IT

Koszty Brand24 w trzecim kwartale br. wyniosły 3,35 mln zł, wobec 4,23 mln zł rok wcześniej. Wydatki na usługi obce zmalały z 2,28 do 1,93 mln zł, z czego nakłady marketingowe spadły z 469,4 do 423,7 tys. zł, a wydatki na IT - z 661,9 do 508,8 tys. zł.

Koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 1,01 mln zł do 648,7 tys. zł., a amortyzacji - z 632,9 do 624,2 tys. zł.

grafika

Dzięki ograniczeniu wydatków wyniki rentowności Brand24 w zeszłym kwartale zmniejszyły się nieznacznie - zysk operacyjny z 31,1 do 0,8 tys. zł, a wynik netto z 48,9 tys. zł zysku do 74,8 tys. zł straty.

W trzech kwartałach br. przychody sprzedażowe Brand24 zmalały rok do roku o 17,5 proc. do 9,86 mln zł. Wynik operacyjny poszedł w dół z 76,5 tys. zł zysku do 405,8 tys. zł straty, a wynik netto - z 15,3 tys. zł zysku do 649,9 tys. zł straty.

grafika

Brand24 szykuje nowe produkty

Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24, podkreśla, że po odblokowaniu przez Facebooka wynik spółki się poprawiają. - Efekty naszej intensywnej pracy widać w poprawie wszystkich kluczowych wskaźnikach. Rosną zarówno MRR, jak i liczba klientów. Zwiększamy udział klientów zagranicznych w strukturze sprzedaży. Obecnie wynosi on 61 proc. i rośnie w systematycznie - wylicza.

Firma zapowiada, że w pierwszym kwartale 2021 roku udostępni na swojej platformie nową zakładkę Wzmianki i metrykę Brand Reputation, a w drugim kwartale - nową zakładkę Analiza.

- Widzimy tu spory potencjał zarówno do upsellingu, jak i pozyskiwaniu nowych klientów. Rozmowy z kilkoma firmami zainteresowanymi tymi rozwiązaniami są bardzo obiecujące i zbliżają się finału - dodaje Michał Sadowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK