Marka Apple zastąpiła Google’a na szczycie rankingu, stając się najcenniejszą marką na świecie. Ten producent komputerów, tabletów i smartfonów odnotował 84-proc. wzrost wartości, która wynosi obecnie 153,3 mld USD. W porównaniu z danymi z roku 2006 (pierwszy ranking BrandZ Top 100) Apple zwiększyło wartość swojej marki aż o 859 proc.
Google znalazło się tym razem na drugim miejscu, osiągając wartość 111,5 mld USD, a trzeci był IBM z wartością 100,9 mld USD.
Marki z sektora technologii i telekomunikacji stanowią obecnie jedną trzecią wszystkich marek w rankingu BrandZ Top 100. Przypada na nie niemal połowa łącznej wartości wszystkich uczestników rankingu.
Po raz pierwszy w rankingu BrandZ Top 100 znalazł się Facebook, który w globalnym zestawieniu zajął miejsce nr 35 (oraz 10. pozycję w sektorze technologii). Marka ta odnotowała 246-proc. wzrost wartości, osiągając poziom 19,1 mld USD.

Swoją obecność zaznaczyły również chińskie firmy technologiczne. Portal społecznościowy Tencent/QQ (mający ponad 600 mln zarejestrowanych użytkowników) zadebiutował w rankingu Top 100 na miejscu 52., osiągając wartość 15,1 mld USD, natomiast chińską wyszukiwarkę Baidu pod względem dynamiki wzrostu (141 proc.) wyprzedził tylko Facebook.
Wraz z wprowadzeniem 3DTV, czyli połączonej technologii telewizji i internetu, wartość swojej marki zwiększył Samsung. Osiągnąwszy wartość marki na poziomie 12,1 mld USD, Samsung zajmuje również wysoką pozycję w rankingu Brand Momentum (miara potencjału rozwoju marki), dzięki czemu ma duże szanse na dobre wykorzystanie swojej marki przez kolejny rok.











