W internecie najmocniej reklamowane sklepy. Farmaceutyki "rządzą" w telewizji

W styczniu w internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” – wynika z danych gemiusAdReal.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
W internecie najmocniej reklamowane sklepy. Farmaceutyki "rządzą" w telewizji
Kadr z reklamy Lidla z mapą cen z sklepach Lidl i Biedronka

W styczniu 2025 odnotowano 80,59 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2819 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,57 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,94 sekundy (9,54 sekund dla kreacji typu display i 7,06 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w styczniu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,95 proc.. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 57,42 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 43,56 proc..

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (33,74 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w styczniu wyniósł 41,9 proc.. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,25 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,34 proc.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7,36 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,1 proc. oraz Leisure time (4,94 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,1 proc.).
 

grafika


Temu rozpycha się z reklamą sieci

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w styczniu 2025 została marka Temu, która wygenerowała 4,32 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,06% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,03 mld kontaktów i 79,30 proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Ceneo.pl (2,71 mld kontaktów i zasięg na poziomie 75,82 proc.). Ranking TOP 10 marek zamyka Sopro 0,66 mld kontaktów reklamowych.
 

grafika

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w styczniu 2025 znalazła się marka Ceneo.pl - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,02 proc. Na drugim miejscu uplasowała się marka Media Expert z 3,91 proc. udziału, natomiast podium zamyka Allegro (2,58 proc. udziału).

grafika


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

W telewizji Lidl przed Biedronką

W styczniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 23,56 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,17 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w styczniu wyniósł dla tej branży 35,5 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 21,96 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (11,80 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,8 proc. oraz 91,33 proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (8,84 mld kontaktów reklamowych, SoV – 13,3 proc. i zasięg – 90,77 proc.).

grafika

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w styczniu była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,69 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,49 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Biedronka (1,68 mld kontaktów reklamowych i 86,90 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Media Expert (1,43 mld kontaktów i 85,91 proc. zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka ING Bank Śląski z 0,44 mld kontaktów reklamowych i 79,91 proc. zasięgu w populacji 7-75.
 

grafika

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,15 proc. - a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 2,79 proc. Trzecie miejsce należało do Media Expert z udziałem 2,55 proc.

Media Expert rządzi w radiu

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w styczniu była branża „Trade” (9,15 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,56 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,50 mld kontaktów reklamowych).
 

grafika


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w styczniu 2025 była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,72 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,98 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,22 mld kontaktów reklamowych, 83.39% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,53 mld kontaktów, 79,53 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Volkswagen Vans (0,32 mld kontaktów i 75,98 proc. zasięgu).
 

grafika

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w styczniu marka Media Expert (12,12 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,76 proc.) oraz Biedronka (2,58 proc.).
 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych