Branża internetowa w 2004 roku

Największy udziały w rynku reklamy internetowej miał w 2004 roku portal Onet.pl

masz
masz
Udostępnij artykuł:

IAB Polska podsumował miniony rok dla branży internetowej, który okazał się bardzo udany.

Z danych IAB wynika, że wartość rynku reklamy internetowej wzrosła o 65%, a liczba reklamodawców o 45%. Wydatki gotówkowe wyniosły 87 mln zł a wartość rynku z uwzględnieniem rabatów i barterów to 150 mln zł.

W 2004 roku największy udział w rynku reklamowym miał portal Onet.pl.

Onet.pl - 39%Ad.net - 15%Wp.pl - 13%Gazeta.pl - 9%Interia.pl - 9%ARBOmedia - 4%O2.pl - 3%IDMnet - 3%IDG - 2%inni - 3%.

Dane IAB pokazują, że najpopularniejszą formą reklamową pozostają bannery i billboardy, choć spada ich znaczenie. Rośnie tymczasem zainteresowanie e-mailingiem, pozycjonowaniem i reklamą związaną z wyszukiwaniem oraz brandmarkiem.

W 2004 roku najwięcej na reklamę wydały firmy finansowe.

Finanse - 27% (2003 - 28%)Pozostałe - 20% (2003 - 16%)Telekomunikacja - 20% (2003 - 29%)FMCG - 15% (2003 - 5%)Transport - 12% (2003 - 14%) Technologia - 6% (2003 - 8%).

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"