Branża IT wkracza do świata mody

Dostawcy sprzętu IT w Polsce odnotowują niesłabnące zainteresowanie swoją ofertą, zwłaszcza od czasu, kiedy popularność zyskały urządzenia mobilne. Dynamiczny rynek wymaga jednak wyjątkowej uwagi, nie tylko w sferze technologicznej, ale także estetycznej. Coraz częściej liczą się praktyczne aspekty urządzeń, ich jakość i wygląd ale także oryginalne akcesoria dopasowane do sprzętu. Dziś moda przeplata się z technologią, a lifestyle na dobre zagościł w świecie IT.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Od zawsze rynek akcesoriów charakteryzował się  silnym powiązaniem z sytuacją na rynku komputerowym. W ostatnich latach motorem napędowym w tym segmencie była rosnąca sprzedaż urządzeń mobilnych, smartfonów i tabletów. Według IDC (International Data Corporation) w 2012 roku sprzedanych zostało około 130 milionów tabletów - o 85% więcej niż w roku 2011. Lekkie, tablety są sprzedawane, jako wygodne zastępstwo dla laptopoów,, a ich największym atutem jest rozmiar i mała waga, dlatego mogą nam towarzyszyć niemal wszędzie, większość z nich mieści się także w damskiej torebce. Ta popularność sprawiła, że wokół tabletów wyrósł cały segment akcesoriów – od bezprzewodowych głośników, przez klawiatury, na myszkach kończąc.  Ryzykując tezę, że na każdy sprzedany tablet przypada przynajmniej jedno z akcesoriów, mamy przed sobą obraz sporego rynku do zagospodarowania. Zakup niektórych wydaje się wręcz oczywisty, a często niezbędny. Widać to wyraźnie na przykładzie segmentu pokrowców i etui. Wiele z nich budzi zachwyt, a te proponowane przez najlepszych projektantów mody rzucają na kolana swoim niecodziennym designem. Niestety ich cena również zapiera dech w piersiach.

Do głosu w tej materii dochodzą więc firmy IT, które wkraczały już z akcesoriami komputerowymi do branży lifestylowej, promując w ten sposób własne produkty w dużo przystępniejszych cenach, ale nie odbiegających jakością i designem, od wzorów modowych gigantów. Ciekawy wzór, nietypowy materiał – wszystko to ma służyć personalizacji naszego urządzenia i sprawić zarazem, że będziemy wyróżniać się spośród innych. Dlatego coraz częściej torby, czy etui sprzedawane są już nie tylko jako produkt komputerowy, ale także oryginalny element ubioru – mówi Krzysztof Potok, prezes Platinet S.A.

Prócz oryginalnego projektu, liczy się też nietypowy materiał. Filc, skóra, a nawet bambus, wpisujący się w trend Eco sprawia, że rynek akcesoriów jest coraz bogatszy. Akcesoria to już nie tylko folie i słuchawki, ale cały wyspecjalizowany sektor IT. Ich promocji służą coraz częściej aranżowane sesje zdjęciowe, czy współpraca z blogerami, również tymi modowymi.

Po branżowych  targach, widać, jak ten rynek rośnie w oczach. Na imprezach typu Lifestyle Expo (cykliczna impreza o charakterze B2B organizowana przez Radę Rozwoju Handlu Hongkongu - HKTDC), prezentowane są obok siebie  artykuły elektroniczne oraz te z branży lifestylowej – nowatorskie gadżety, a także designerskie akcesoria, w tym te komputerowe. Być może już czas, aby produkty branży IT, prócz paramentów technicznych, odzwierciedlały aktualne trendy mody i zaspokajały gusta najbardziej wybrednych klientów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"