Gigant monitoringu mediów komentuje plany PAP. "To może być dla nich duże wyzwanie"

Jeszcze w tym roku na rynku monitoringu mediów ma zadebiutować Polska Agencja Prasowa. – Z naszego punktu widzenia niewiele się zmienia – ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Sebastian Bykowski, wiceprezes Instytutu Monitorowania Mediów.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Gigant monitoringu mediów komentuje plany PAP. "To może być dla nich duże wyzwanie"
fot. uplash.com

Według naszych ustaleń w Polskiej Agencji Prasowej prace nad wprowadzeniem po kilkunastoletniej przerwie usług monitoringu mediów mają zaawansowany charakter.

– Myślę, że we wrześniu będziemy gotowi do pokazania narzędzia wybranym klientom. Do końca tego roku chcemy zaofertować naszych najważniejszych klientów z intencją podpisywania umów na przełomie tego i przyszłego roku – zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl dyrektor biura operacyjnego PAP Tomasz Gruszka.

To kolejna zmiana na rynku monitoringu mediów, na którym ostatnio działo się wiele. Instytut Monitorowania Mediów na początku 2024 roku kupił Newspoint, a potem połączył się z PSMM Monitoring & More. jesienią tamtego roku na polski rynek wszedł Mediaboard.

Jak na decyzję PAP patrzy konkurencja? Sebastian Bykowski, wiceprezes IMM, podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl: – Z naszego punktu widzenia niewiele się zmienia – na konkurencyjny rynek wchodzi kolejny gracz. Już teraz mierzymy się z wieloma firmami zagranicznymi działającymi zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych.

Jak dodaje, IMM, działające nieprzerwanie od ponad 25 lat i będące jedyną w branży firmą w 100 proc. z polskim kapitałem, wyróżnia się rozbudowaną bazą monitorowanych źródeł oraz autorską technologią, która pozwala na kompleksową analizę efektywności działań PR, marketingowych i reklamowych. Firma skupia się a jakości, szybkości i kompleksowości świadczonych usług, które – jak zaznacza Bykowski – „decydować o długoterminowym wyborze partnera przez klientów”.

Według niego, wejście na rynek PAP może być wyzwaniem, nawet dla tak znanego podmiotu, ze względu na potrzeby dużych nakładów i doświadczenia w branży: 

– Zakres naszej oferty i podejście do jakości sprawiają, że konkurowanie na tym rynku wymaga dużych nakładów i doświadczenia, a to może być wyzwaniem nawet dla tak znanego podmiotu jak PAP – mówi Bykowski. Mimo to dostrzega on potencjał, że nowa oferta może zainteresować część klientów innych firm monitorujących media.

– Na razie nie znamy szczegółów oferty PAP, ani proponowanych cen. Dopiero gdy je poznamy, będzie można ocenić, w jakim segmencie rynku podmiot ten będzie poszukiwał klientów - podsumowuje Bykowski. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"