Branżę PR przez koronawirusa czeka więcej zleceń z zarządzania kryzysowego i digitalu

Przedstawiciele branży public relations uważają, że po pandemii wzrośnie zapotrzebowanie na zarządzanie kryzysowe oraz digital PR. Znacznie zmaleje za to popyt na eventy i sponsoring - wynika z badań przeprowadzonych przez zespół analityków Exacto.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Zdaniem 77 proc. PR-owców po pandemii Covid-19 na rynku pojawi się więcej zleceń z obszaru komunikacji kryzysowej. Nieco mniejszy odsetek badanych (72 proc.) spodziewa się wzmożonego zainteresowania potencjalnych klientów działaniami w digitalu.

- W związku z wybuchem pandemii COVID-19 szczególnego znaczenia nabrały dwa obszary, którymi zajmują się specjaliści public relations. Zarządzanie kryzysowe było uruchamiane przez znaczną część podmiotów, które musiały dostosować procedury do nowych realiów. Digital PR natomiast, w naturalny sposób zyskuje na znaczeniu z racji przeniesienia znacznej części działań do sieci - podsumowuje dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, współautor badań.

Badania dowodzą, iż profesjonaliści PR prognozują także wzrost zapotrzebowania na rynku w zakresie komunikacji wewnętrznej (51 proc.) oraz CSR (42 proc.). Co ciekawe, przy tym drugim obszarze 35 proc. specjalistów mówi o spadku popytu na tego typu działania.

Podobna rozbieżność widoczna jest w kategorii relacji z influencerami, gdzie wzrost zapotrzebowania prognozuje jedna trzecia specjalistów, a spadek 41 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/covidowy-kryzys-w-branzy-pr-najbardziej-ucierpialy-najmniejsze-agencje ##

Obszarami, na które zapotrzebowanie będzie się kurczyć są - oprócz eventów i sponsoringu - badania i ewaluacje – tu spadek prognozuje 42 proc. badanych.

grafika

Potencjał outsourcingowy usług PR

Wśród zadań realizowanych głównie przy wsparciu zewnętrznym, czyli tych z największym potencjałem outsourcingowym, specjaliści branży PR wskazali: badania i ewaluacje (36 proc.), zarządzanie kryzysowe (33 proc.), relacje z influencerami (28 proc.), organizację eventów (28 proc.) oraz digital PR (28 proc.).

– Interpretując te odpowiedzi należy mieć na uwadze, że na wysoko oceniane pod kątem outsourcingowym badania i ewaluacje oraz organizację eventów trzeba nałożyć prognozowany przez specjalistów spadek zapotrzebowania w tych obszarach. Zatem firmy nie tylko rezygnują z części działań, ale także optymalizując koszty szukają podmiotów zewnętrznych do realizacji tych, które jednak planują wykonać – dodaje Dariusz Tworzydło.

Z kolei digital PR i zarządzanie kryzysowe to dziedziny, gdzie wysoki potencjał outsourcingowy połączony jest z prognozowanym wzrostem zapotrzebowania na usługi. Oznacza to, że firmy PR mogą liczyć na coraz większy zasób zleceń w tych obszarach.

Badanie przeprowadzono na przełomie kwietnia i maja 2020 roku metodą wywiadów internetowych CAWI. W ankiecie udział wzięło 242 specjalistów branży PR.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji