Branża reklamowa o „Legendach polskich”: Allegro jako mecenas realizuje nowy sposób narracji o marce (opinie)

- „Legendy polskie” to bardzo dobra inicjatywa promująca polską kulturę wśród młodych ludzi, dzięki której marketerzy być może dostrzegą potencjał w takim sposobie budowania wizerunku marki - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji reklamowych i domów producenckich.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Branża reklamowa o „Legendach polskich”: Allegro jako mecenas realizuje nowy sposób narracji o marce (opinie)

W minionym tygodniu zaprezentowano spot „Twardowsky” - drugi film z cyklu „Legendy polskie” zrealizowany przez Platige Image na zlecenie Allegro. Pierwsza produkcja, „Smok”, została udostępniona na przełomie listopada i grudnia br. Cały cykl ma stanowić nowe spojrzenie na obecne w polskiej historii legendy.

Nowy sposób Allegro na komunikację z użytkownikami spotkał się z żywym odzewem widzów. Oba filmy są chwalone na portalach społecznościowych i forach, cieszą się też sporą popularnością.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Paweł Klimiuk, rzecznik Allegro podkreśla, że „Legendy polskie” mają w założeniach spełnić kilka różnych celów. - Pierwszy, być może najważniejszy z nich to nowa interpretacja podań, które są obecne w naszej kulturze od stuleci, i zawierają uniwersalne prawdy, które powinny poznawać kolejne pokolenia - stwierdza Paweł Klimiuk. - Doszliśmy do wniosku, że możliwy jest nowy przekaz tych wartości młodym ludziom, musi być jednak odpowiednio dobrany do sposobu, w jaki obecnie odbierają oni rzeczywistość. Dlatego zaprosiliśmy do współpracy Tomasza Bagińskiego i zespół Platige Image, a także wartościowych pisarzy, bo jesteśmy przekonani, że ich sposób narracji i spojrzenia na polskie mity jest najlepszy do opowiedzenia na nowo tych historii. Drugie założenie to oczywiście cele marketingowe i komunikacyjne, które będziemy mogli precyzyjnie ocenić dopiero za jakiś czas.

Klimiuk przyznaje, że „Legendy polskie” to obecnie zamknięty, całościowy projekt, który od początku zakładał produkcję dwóch filmów oraz publikację ebooka z nową interpretacją legend, który także spotkał się z ciepłym przyjęciem - został ściągnięty do tej pory w ponad 7. tys. kopii. Rzecznik Allegro nie chce zdradzić wysokości budżetu całej kampanii, nie wyklucza jednak, że w przyszłości „Legendy polskie” mogą powrócić w postaci nowych odcinków serii.

- Nie zamykamy drogi przed tym cyklem. Mamy sporo wyjściowego materiału w postaci tekstów literackich stworzonych na potrzeby tej kampanii, będzie więc z czego czerpać w razie potrzeby - podkreśla Klimiuk.

Branża reklamowa, podobnie jak internauci, w większości pozytywnie ocenia „Legendy polskie”. W rozmowach z Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji i domów producenckich podkreślają świeżość pomysłu Allegro.

- Z pewnością sam pomysł marketingowy godny jest pochwały - zaznacza Maks Sikora, producent zarządzający w studio Human Ark. - W tym przypadku klient - Allegro - występuje w roli mecenasa sztuki i oby jak najwięcej takich inicjatyw. Cała kampania zrobiona jest z wielkim rozmachem, do współpracy zaangażowano wybitnych polskich aktorów.  Klient nie pokazuje wprost produktu tylko buduje nowy sposób narracji o swojej marce, dając pieniądze na stworzenie ciekawego filmu. Miejmy nadzieję, że kampania okaże się skuteczna i zrealizuje założone przez klienta cele, oraz, że w ślad za tym inni klienci, marketerzy dostrzegą potencjał w takim sposobie budowania wizerunku marki. Oznaczałaby zupełnie nowe  otwarcie dla całej naszej branży - ocenia Maks Sikora.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-2016-roku-content-marketing-bogatszy-w-tresci-odbiorcy-bardziej-wymagajacy-a-pomiar-efektow-coraz-wazniejszy_1 ##

W podobnym duchu brzmią opinie innych rozmówców Wirtualnemedia.pl: Tomasza Kuleszy, head of creative solutions Papaya Films, oraz Michała Bucholca, dyrektora kreatywnego agencji Gong. - Gratulujemy Allegro i Platige Image. To bardzo dobra inicjatywa, która w ciekawy sposób promuje polską kulturę wśród młodych ludzi - uważa Tomasz Kulesza. - Co do realizacji spotów to Tomek Bagiński jak zwykle zachwyca dużą dozą efektów specjalnych. Filmy są ciekawe i dobrze obsadzone. Może trochę zbyt długie. Tego typu projekt w Polsce to rzadkość zarówno w skali realizacyjnej jak i postprodukcyjnej.

- Jestem wielkim fanem zmian, jakie zaszły w komunikacji Allegro w ostatnim czasie. Nudne reklamy z chodzącymi smartfonami zastąpiły jedne z najbardziej emocjonalnych i wyróżnialnych spotów mijającego roku - chwali Michał Bucholc. - Wydawało się, że lepiej być nie może, aż pojawił się „Smok”. „Legendy” to branded content najwyższych lotów. W zalewie setek nieudanych "wirali” czy reklam z vloggerami w śmiesznych okularach, błyszczy on niczym gwiazda polarna wśród youtubowych gwiazdeczek. Okazuje się, że film do internetu może trwać dziesięć minut, mieć wciągającą historię i efekty jakich nie powstydziłby się niejeden pełen metraż. Są w „Legendach” drobne niedociągnięcia, niepotrzebne gagi, gorzej zagrane kwestie, ale to niuanse. Słyszałem głosy, że „Legendy” to ładne filmy o niczym, nie łączące się w żaden sposób z Allegro. Dla mnie epicka, nowoczesna interpretacja polskich legend idealnie odzwierciedla markę, która podkreśla swoje polskie korzenie, wyznacza trendy w branży i nie boi się światowych gigantów jak Ebay czy Amazon. „Legendy” oceniam na mocną czwórkę, z piątką wstrzymam się do przyszłego roku, bo czuję że duet Platige i Allegro nie powiedział jeszcze ostatniego słowa - przewiduje Bucholc.

Największe wątpliwości związane z „Legendami polskimi” wyraża Paweł Merecz, dyrektor kreatywny Publicis Poland. Według niego zarówno „Smok”, jak i „Twardowsky” nieco rozmijają się ze stojącą za tymi filmami marką, choć sama idea jest wartościowa.

- Ja to się bardzo cieszę, że Allegro zapatrzyło się na Amazona i też postanowiło produkować filmy - przyznaje Paweł Merecz. - Wprawdzie o ile w przypadku Amazona ma to sens, bo oni sobie ten serial sprzedają przy okazji, tak jak sprzedają inne seriale i filmy, a filmy Allegro w ogóle się z tą marką nie zgrzewają, ale za to Tomasz Bagiński ma środki na robienie fajnych rzeczy. A co Allegro ma z tego? Mówi się o nim i pisze, choć większość ludności pewnie nie jarzy, że to o Allegro w ogóle chodzi. Więc sztuka dla sztuki, ale fajna. Ja tam czekam na kolejną część. Mogłaby być o Janosiku, co to bogatym zabierał i wszystkim ku ich radości rozdawał - podsumowuje z przymrużeniem oka Merecz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online