Branża: 'Show' przypomina 'Party'

Wczoraj na rynku zadebiutował dwutygodnik "Show" - pierwszy magazynz segmentu people w portfolio Wydawnictwa Bauer. - "Show"najbardziej zbliżone jest do "Party" i z nim będzie przedewszystkim konkurować - uważają przedstawiciele i eksperci branżyprasowej.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Tytuł ukazał się w objętości liczącej 100 stron. Pismopodzielone jest na dwie zasadnicze części: "Gwiazdy, emocje,wydarzenia" (znaleźć można w niej informacje i krótkie artykułydotyczące życia znanych ludzi, jest tylko jeden wywiad i nie masesji zdjęciowych) oraz "W stylu gwiazd" (prezentowane są tamstroje noszone przez celebrities, a także kosmetyki, potrawy czywnętrza). Poza tym w magazynie można znaleźć m.in. krzyżówkę iinformacje kulturalne. - "Show" niczym się nie wyróżnia wśródpodobnych pism dostępnych na rynku. To dokładnie to samo, co"Party", tylko nazywa się inaczej - uważa Elżbieta Orbach,współwłaścielska wydawnictwa Camelleon (wydaje m.in. kwartalnik dlarodziców trendsetterów "Marmolade")

"Show" kosztuje 1,50 zł. Wydawca chce tytuł pozycjonować oboktakich pism jak "Viva!", "Gala" i "Party". - To "Party" będziegłównym konkurentem "Show", a dopiero w dalszej kolejności "Viva!"i "Gala" - uważa Rafał Leszczyński, analityk CR Media Consulting. -Po tytuł sięgnąć mogą też czytelnicy pism yellow Wydawnictwa Bauer,np. "Życia na gorąco", których ze względu na niską cenę stać będziena "Show" - dodaje.

Nakład dwutygodnika to 600 tys. egz. Wydawca nie ujawnia, najaką sprzedaż magazynu liczy, ani jak długo trwać będzie promocjacenowa. Monika Rychlica, head of press & new media w domumediowym Initiative Media Warszawa, sądzi, że "Show" może osiągnąćsprzedaż wynoszącą nawet ponad 400 tys. egz., czyli zbliżoną dowyniku "Party" (tytuł ten według danych ZKDP w pierwszym półroczubr. sprzedawał się w ilości 464 tys. egz.). Zdaniem RafałaLeszczyńskiego, magazyn będzie chciał pozyskać reklamodawcówzamieszczających swoje reklamy w "Vivie!" czy "Gali", jak i tychnielicznych, którzy kupują powierzchnię w "Życiu na gorąco" czy"Rewii".

"Show" powstaje we współpracy z amerykańskim pismem "In Touch",również wydawanym przez Grupę Bauera. Monika Rychlica zwraca uwagę,że ten fakt nie ma znaczenia ani dla czytelników, ani dlareklamodawców, bo "In Touch" nie jest marką kojarzoną w naszymkraju. - Dzięki tej współpracy pismo może zyskać za to kosztowo, bonie będzie musiało płacić za zdjęcia zagranicznych gwiazd -tłumaczy nam Rychlica.

Efektem współpracy z partnerem zza oceanu jest też format"Show", który jest identyczny jak w przypadku "In Touch". - Tenformat sprawia, że pismo jest mniejsze od konkurentów i wydaje sięcieńsze. Przypomina nieco dodatek weekendowy do jakiegoś dziennika- uważa Marek Knap, dyrektor artystyczny Edipresse Polska (wydaje"Vivę!" i "Party"). Zwraca on uwagę, że "Show" bardzo chce być jak"In Touch", ale brakuje mu takiego amerykańskiego bigla. - Zdjęćjest mniej i wydają się mniejsze niż amerykańskiej wersji. Więcejjest za to bieli i świateł, ale język polski ma dłuższe słowa niżangielski, dlatego wszelkie ramki tekstowe i szpalty muszą byćszersze. Tematy są jednak bardzo dobrze dobrane i atrakcyjnieprzedstawione, a pismo się nie nudzi - podkreśla Knap.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"