Burda Media Polska z nowym logo

Grupa medialna Burda Media Polska zmienia identyfikację wizualną, w tym logo - czarne zostało zastąpione kolorowym. To pierwszy rebranding w historii polskiej marki Burda Media.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Burda Media Polska z nowym logo

Nowa identyfikacja wizualna, w tym także nowe logo, Burda Media Polska mają reprezentować połączone w wyniku niedawnej fuzji siły zespołów oraz wyraźny, zróżnicowany, mocno digitalowy charakter organizacji. To pierwszy rebranding w historii polskiej marki Burda Media.

Rebranding związany jest ze zmianami jakie nastąpiły po połączeniu Burda z Edipresse Polska oraz ambitnymi planami nowej firmy na przyszłość. Odświeżona identyfikacja wizualna ma również służyć odzwierciedleniu nowoczesności i digitalowego charakteru firmy. Wiąże się to także z odświeżeniem wizerunku marki, otwartą komunikacją, budowaniem zróżnicowanego środowiska pracyoraz dostosowaniem przekazu wizualnego i marketingowego do nowej tożsamości i strategii firmy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/burda-media-polska-edipresse-polaczenie-integracja-oferta-zwolnienia-prezes,7169808797288577a ##

„Jesteśmy nową organizacją, która wykorzystuje to co najlepsze z połączenia dwóch firm. Chcemy być liderem rynku mediów lifestyle w Polsce, ale przede wszystkim firmą otwartą na zmiany, nowoczesną i dynamiczną. Nie zapominamy o naszych korzeniach, w tym 30 latach działalności w Polsce, ale patrzymy ambitnie do przodu. Jesteśmy różni, mamy bogate doświadczenia i to właśnie stanowi o naszej sile” – mówi cytowany w komunikacie Maciej Klepacki, nowy CEO Burda Media Polska.

Nowe logo to połączenie kilku kolorów, które symbolizuje redakcje wchodzące w skład szerokiego portfolio Burdy. Kolory to także znak nowoczesności, digitalowej siły biznesu oraz wyjątkowości jednostek tworzących markę Burda. Styl w jakim zostało zaprojektowane logo ma również nawiązywać do otwartości i różnorodności, w której tkwi siła naszego brandu.

Marek Knap odpowiedzialny za nową identyfikację wizualną

Autorem nowej identyfikacji wizualnej jest Marek Knap, dyrektor artystyczny w Burda Media Polska. Marek Knap jest również wykładowcą na warszawskiej ASP, na wydziale grafiki oraz projektantem specjalizującym się w grafice edytorskiej i typografii.

„Kluczową kwestią w moim projekcie była skuteczność na małych ekranach. Aby zwiększyć czytelność na ograniczonej przestrzeni, warto wyodrębnić i powiększyć wybrany element znaku tzw. sygnet. Wówczas sąsiadujące długie, wielowyrazowe ciągi słów logotypu stają się łatwiejsze do odczytania i można je zgrabnie układać w kilku liniach dopasowując do nośnika i środowiska” – mówi Marek Knap.

„Sygnet uzyskany w wyniku dekonstrukcji korporacyjnego fontu Burdy International przybrał formę neonu – umożliwiając ciekawe realizacje animacyjne w żywej i pozytywnej stylistyce zgodnej z charakterem firmy” – dodaje Knap.

Spytaliśmy Burdę o koszty rebrandingu, ale biuro prasowe firmy zaznaczyło, że proces wciąż trwa i obecnie nie jest w stanie udzielić odpowiedzi na to pytanie.

Burda Media Polska w związku z ostatnim połączeniem jest także na etapie budowy nowej, wspólnej kultury organizacyjnej oraz kluczowych dla obu zespołów wartości.

„Nasza organizacja buduje kulturę organizacyjną w duchu human2human, w myśl którego projektujemy wszystkie nasze działania. Chcieliśmy aby nowe logo również odzwierciedlało to co dla nas istotne: różnorodność, kreatywność, otwartość i nowoczesność” – mówi Małgorzata Górska, people culture & communication director Burda Media Polska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/malgorzata-nocun-zygmuntowicz-nowy-zespol-zarzadzajacy-w-biurze-reklamy-burdy,7169841304499841a ##

Ostatnie dane finansowe opublikowane przez obie firmy pochodzą z 2020 roku, gdy miał miejsce początek pandemii, która wpłynęła negatywnie na biznes wydawniczy. W tamtym roku przychody Burda Media Polska wyniosły 130,75 mln zł, a firma miała 9,83 mln zł straty netto. Z kolei przychody Edipresse Polska wyniosły 92,36 mln zł, a zysk netto wyniósł 3,72 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"