Burda Media Polska sfinalizowała przejęcie Grupy Edipresse w Polsce

Burda Media Polska i Edipresse Group w czwartek sfinalizowały umowę sprzedaży wydawnictwa Edipresse Polska. Burda przejmie cyfrowe i papierowe portfolio Edipresse. Prezesem połączonych wydawnictw zostanie Maciej Klepacki, dotychczasowy dyrektor generalny Edipresse Polska.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Burda Media Polska sfinalizowała przejęcie Grupy Edipresse w Polsce
Maciej Klepacki

W ub.r. Burda porozumiała się z Edipresse Group w sprawie kupna Edipresse Polska. Strony nie podały kwoty transakcji. W myśl umowy Burda Media Polska przejmie multimedialne i cyfrowe portfolio Edipresse Polska, w skład którego wchodzą popularne serwisy dla kobiet, m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl i czasopisma „prawdziwe historie” oraz dwutygodniki „Viva!” i „Party” (łącznie 13 tytułów).

Zawarcie umowy przyrzeczonej poprzedziła zgoda prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Z dniem 1 lipca br. stanowisko chief executive officer nowej firmy obejmie Maciej Klepacki, dotychczasowy dyrektor generalny Edipresse Polska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koniec-magazynu-focus-elle-man-samo-zdrowie-gdzie-kupic,7170045961869441a ##

Jak poinformowano, formalne zamknięcie przejęcia oznacza połączenie obu firm w jedną organizację, która będzie działać pod nazwą Burda Media Polska. Proces integracji, który potrwa kilka miesięcy, skoncentruje się na stworzeniu wspólnego modelu biznesowego, połączonej struktury, narzędzi i systemu wartości w oparciu o mocne strony obu organizacji: silne i zróżnicowane portfolio produktów skierowane głównie do kobiet, zaangażowane zespoły i najnowocześniejsze technologie rozwiązania, które będą dalej napędzać cyfryzację.

„Bardzo cieszymy się, że proces przejęcia aktywów medialnych Edipresse dobiegł końca. Polska pozostaje dla nas kluczowym rynkiem, a ta transakcja pozwala nam przyspieszyć naszą transformację cyfrową i wraz z naszymi głównymi markami wydawniczymi stworzyć nową siłę w kobiecych segmentach Luxury i Lifestyle. Jest nam niezmiernie miło powitać utalentowany zespół Edipresse w naszej firmie” - mówi cytowany w komunikacie Tom Bureau, CEO Burda International.

„Połączenie Burda Media Polska i Edipresse Polska to jedna z największych transakcji na rynku mediów lifestylowych ostatnich lat. Razem chcemy wykorzystać mocne strony naszych zespołów, a powstałe po połączeniu portofolio mediowe składać się będzie z silnych tytułów prasowych, a także serwisów internetowych będących liderami w najważniejszych segmentach mediów kobiecych w Polsce” - zaznacza Maciej Klepacki

Proces integracji będzie nadzorowany przez doświadczony zespół zarządzający składający się z Martina Weesego (interim CEO), Klepackiego, Przemysława Kłobuta (CFO, członek zarządu, dołączył niedawno do firmy), Małgorzatę Górską (people culture & communication director), Agnieszkę Wicher-Szczesną (managing director luxury & lifestyle), Michała Helmana (CCO) i Jowitę Żak (managing director advisory, food, gardening & crafting).

Oprócz przejęcia wydawnictwa Edipresse Polska, w 2021 roku Burda Media Polska nabyła platformę e-commerce Cocolita.pl. Jak tłumaczy firma, obie akwizycje są częścią szerszej strategii inwestycyjnej Burda International, mającej na celu przyspieszenie jej transformacji w kierunku firmy technologicznej i e-commerce w Polsce, przy jednoczesnym wzmocnieniu oferty wydawniczej z naciskiem na segment lifestyle i beauty. To także dowód na znaczenie polskiego rynku dla międzynarodowego biznesu Hubert Burda Media.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/justyna-namieta-dyrektor-generalna-burda-media-polska-odchodzi-po-29-latach,7170081890043521a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem