Burger King Brazil protestuje przeciw wyspie wulkanicznej McDonald's

Czy mało znana, malutka wyspa znana z aktywnej, ziejącej ogniem aktywności wulkanicznej u wybrzeży Madagaskaru powinna zmienić nazwę z McDonald's Island na Whopper Island? Burger King Brazil z pewnością w to wierzy, co pokazuje nowa kampania Whopper Island.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Burger King Brazil protestuje przeciw wyspie wulkanicznej McDonald's

Kampania prowadzona w internecie i w formie wideo, stworzona przez brazylijską firmę DM9, pokazuje prawdziwą wyspę McDonald's IRL, zewnętrzne terytorium Australii, aktywne wulkaniczne i w większości jałowe, a według Wikipedii jedno z najbardziej odległych miejsc na Ziemi. Na bezludną wyspę można dotrzeć łodzią z Australii w ciągu dwóch tygodni.

Brazylijski Burger King w kampanii tej protestuje przeciw nazwie wyspy, bo to przecież nazwa jego głównego konkurenta, czyli McDonalds. Dlaczego nie zgadza się z nazwą? „Miejsce, w którym panuje prawdziwy ogień, powinno nazywać się Whopper Island” – czytamy w komunikacie.

Dwuminutowy film szczegółowo opisuje wyspę wraz ze zdjęciami w stylu National Geographic przedstawiającymi jałowe krajobrazy, zwierzęta arktyczne i „niezwykle aktywny wulkan”. Mówi się jednak, że wyspa ma jedną zasadniczą wadę: „jej nazwę”. Nałożona na siebie kopia zamazuje nazwę „McDonald's”, nigdy nie wymieniając jej bezpośrednio, ale wykrzykując: „Miejsca, w którym panuje prawdziwy ogień, nie można nazwać BLEEP". Wtedy na obrazie stopionej lawy pojawia się nazwa "Whopper Island” wraz ze współrzędnymi geograficznymi wyspy.

 

Na kolejnych obrazach ognia i lawy głos lektora kontynuuje: „Nazwa… najtańsza forma ironii”. Tylko dwaj mieszkańcy tego niezamieszkanego miejsca, strażnicy wyspy, w tajemniczy sposób otrzymują (za pośrednictwem drona) dostawę Burger King Whoppers. „Przynieśliśmy im jedyną rzecz, której nie mogą dostać w BLEEP. Posiłek z grilla na ogniu.” Oni również zaczynają zastanawiać się nad zasadnością nazwy wyspy (ponieważ McDonald's nie grilluje swoich burgerów na ogniu) i rozpoczynają kampanię zmiany nazwy.

Film kończy się wezwaniem do działania skierowanym do klientów, aby wyszukali w Mapach Google hasło „IlhaWhopper” i skomentowali zmianę nazwy za pomocą #IlhaWhopper w celu odebrania kuponów rabatowych Burger King.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"