Za powstaniem Biznes Enter stoi spółka, której wspólnikami są m.in. Kuba Bereziewicz, właściciel Smartweb Media – wydawcy serwisu technologicznego Android.com.pl, a także związani z tym serwisem Piotr Pilewski i Damian Szymański, który pokieruje nowy projektem.
Serwis ma wystartować jeszcze w tym kwartale. Na stronie Biznesenter.pl czytelnicy znajdą ekskluzywne newsy i autorskie analizy – bez przedruków z innych mediów. Artykułom towarzyszyć będą materiały wideo inspirowane formatami zagranicznymi.
Jeden z formatów wideo ma przygotowywać Łukasz Grass, z kolei firma Tomasza Bonka ma zapewnić projektowi wsparcie merytoryczne – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Łukasz Grass w latach 2016–2019 kierował serwisem ekonomicznym Business Insider Polska. Wcześniej pracował m.in. w Telewizji Polskiej, TVN24 i radiu Tok FM.

Tomasz Bonek był szefem Money.pl w latach 2004–2015, potem kierował newsroomem biznesowym Ringier Axel Springer Polska. Pracował w przeszłości m.in. w TVP Wrocław, "Rzeczpospolitej" i "Pulsie Biznesu". Od 2019 roku związany jest z Wydawnictwem Znak, dla którego pisze książki reporterskie.
Transfery z Androida
Do zespołu Biznes Enter dołączyli również dwaj dziennikarze Android.com.pl: Krystian Rosiński i Ignacy Zieliński. Rosiński w przeszłości pracował w "Dzienniku Gazecie Prawnej" i Money.pl, natomiast Zieliński – w Polityce Insight.
Partnerami strategicznymi Biznes Enter zostały ośrodek badawczy GRAPE oraz Instytut Finansów Publicznych. Partnerami projektu są natomiast Akademia Leona Koźmińskiego i Krajowa Izba Gospodarcza.

– Partnerzy będą wspierać nas merytorycznie przy tworzeniu tekstów i formatów wideo, dostarczą eksperckich komentarzy do materiałów. Wraz z nimi planujemy również organizację zamkniętych spotkań dla naszej społeczności. O szczegółach na razie nie chciałbym jeszcze mówić – informuje nas Damian Szymański, redaktor naczelny Bizness Enter.
W pierwszej fazie serwis Biznesenter.pl będzie zarabiał dzięki reklamom i partnerstwom strategicznym. W dalszej perspektywie rozważane jest wprowadzenie modelu subskrypcyjnego.











