Według wyników badania Mediapanel we wrześniu 2025 roku Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 7,1 mln użytkowników, czyli 23,81 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam przeciętnie 9 minut i 33 sekundy.
Business Insider Polska w kategorii gospodarczo-prawnej jest liderem we wszystkich tych kategoriach. We wrześniu pułap 20 proc. zasięgu przekroczyły jeszcze dwie witryny. Infor (Infor PL) zanotował 6,76 mln użytkowników, 22,68 proc. zasięgu oraz 6 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Money (Grupa Wirtualna Polska) – 6,47 mln odwiedzających, 21,7 proc. zasięgu oraz 8 minut i 43 sekundy przeciętnego czasu.

Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendmend", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.
5 mln internautów na Forsalu i Rynku Zdrowia
Niżej w rankingu jest inny serwis należący do Infor PL – Forsal. W zeszłym miesiącu przyciągnął 5,32 mln internautów (co dało 17,85 proc. zasięgu), każdego średnio na 4 minuty i 53 sekundy.
Z kolei trzy witryny w zestawieniu należą do grupy PTWP. Rynek Zdrowia zanotował 5,41 mln użytkowników oraz 2 minuty i 43 sekundy przeciętnego czasu korzystania, Portal Samorządowy – 5,07 mln internautów oraz równe 3 minuty przeciętnego czasu, zaś WNP – 4,26 mln internautów oraz 3 minuty i 27 sekund średniego czasu.

W czołowej dziesiątce są także trzy działy biznesowo-prawne portali horyzontalnych. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) taka sekcja przyciągnęła 4,53 mln internautów, każdego przeciętnie na 4 minuty i 28 sekund. Analogiczny obszar na Interii (Grupa Polsat-Interia) zanotował 4,44 mln użytkowników oraz 6 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania, a na Gazeta.pl (Agora) – 4,32 mln użytkowników oraz 4 minuty i 40 sekund średniego czasu.
W porównaniu do sierpnia br. Business Insider Polska zyskał 371,8 tys. użytkowników, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 28 sekund. To odpowiednio 5,5 i 5,1 proc. w górę.

Serwis zwiększył przewagę nad Inforem, który osiągnął wzrost o 88,3 tys. odwiedzających (1,3 proc.) i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania (9,5 proc.). Natomiast na Money przybyło 295 tys. internautów (4,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 24 sekundy (4,4 proc.).
Forsal zyskał aż 881,9 tys. użytkowników (19,9 proc.) i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania (12,7 proc.). W efekcie awansował do czołowej piątki rankingu.
Za to na portalu "Faktu" sekcja biznesowo-prawna zanotowała spadek o 671 tys. użytkowników (12,9 proc.) oraz minutę i 19 sekund średniego czasu korzystania (22,8 proc.), a na Interii – 544 tys. internautów (10,9 proc.) i 26 sekund średniego czasu (6,5 proc.). Natomiast na Portalu Samorządowym ubyło 310,4 tys. odwiedzających (5,8 proc.).












