TVN24.pl bliżej WP.pl w newsach. Dwa portale z dużymi wzrostami

W kategorii informacji i publicystyki niezagrożonym liderem jest nadal Onet. Interia zwiększyła przewagę zasięgową nad WP.pl, do której zaś zbliżył się portal TVN24. O ponad milion wzrosła liczba użytkowników części informacyjno-publicystycznej na Gazeta.pl i Dziennik.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
TVN24.pl bliżej WP.pl w newsach. Dwa portale z dużymi wzrostami
Fot. mockupbro.com

W obszarze informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych, lokalnych i o pogodzie) Onet (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu 2025 roku przyciągnął 10,41 mln internautów, co przełożyło się na 34,92 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 30 minut i 36 sekund – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Onet jest liderem we wszystkich tych statystykach, w zeszłym miesiącu miał ponad 3 mln użytkowników więcej od Interii (Grupa Polsat-Interia). Jej część informacyjno-publicystyczną odwiedziło 7,26 mln internautów (do dało 24,36 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 19 minut i 55 sekund.

Na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) dział z informacjami i publicystyką zanotował 6,84 mln użytkowników, 24 minuty i trzy sekundy spędzonych średnio przez każdego oraz 22,94 proc. zasięgu, a na portalu TVN24 – 6,67 mln odwiedzających, 18 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 22,35 proc. zasięgu.

Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendmend", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

Ponad 20 minut na portalu "Gazety Wyborczej"

Pozostałą część zestawienia tworzą witryny, które odwiedziło od 4 do 5 mln internautów. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) obszar informacyjno-publicystyczny odwiedziło 4,93 mln internautów (16,55 proc. zasięgu), spędzając średnio po 8 minut i 54 sekundy.

Niżej są witryny innych wydawców prasowo-internetowych. Gazeta.pl w kategorii newsów i publicystyki zanotowała 4,71 mln użytkowników oraz 9 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania, Wyborcza.pl (oba portale należą do Agory) – 4,49 mln internautów oraz 23 minuty i 8 sekund przeciętnego czasu, a Dziennik.pl (Infor PL) – 4,07 mln użytkowników oraz 4 minuty i 10 sekund średniego czasu.

Portal "Gazety Wyborczej" to jedyny na liście, który oferuje treści odpłatnie. Jak już opisywaliśmy, na koniec czerwca br. witryna miała rekordowo dużo sprzedanych subskrypcji cyfrowych – 320 tys.

Z kolei RMF24.pl przyciągnął 4,86 mln internautów, każdego przeciętnie na 6 minut i 57 sekund. Natomiast serwis Polsat News (Grupa Polsat-Interia) odwiedziło 4,8 mln użytkowników, spędzając średnio po 8 minut i 36 sekund.

Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych
Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych © Licencjodawca

W porównaniu z sierpniem w prawie wszystkich serwisach przybyło internautów. Na Onecie część informacyjno-publicystyczna zyskała 616,9 tys. użytkowników (6,3 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o minutę i 28 sekund (4,6 proc.), a na Interii – 291,3 tys. użytkowników (4,2 proc.) i 12 sekund przeciętnego czasu (1 proc.).

Analogiczny dział TVN24.pl osiągnął wzrost o 330,6 tys. internautów (5,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 17 sekund (1,5 proc.). Dzięki temu zmniejszył dystans do sekcji WP.pl z newsami i publicystyką, która zyskała 50,4 tys. użytkowników (0,7 proc.), a przeciętny czas korzystania zmalał o 2 minuty i 24 sekundy (9,1 proc.).

Mocno w górę Gazeta.pl i Dziennik.pl

Najmocniej w górę poszły wyniki części informacyjno-publicystycznych dwóch portali. Na Gazeta.pl taki dział zyskał 1,05 mln internautów (28,7 proc.), przy spadku średniego czasu korzystania o 40 sekund (6,3 proc.), zaś na Dziennik.pl – też 1,05 mln użytkowników (34,7 proc.) i 3 sekundy przeciętnego czasu (1,2 proc.).

Natomiast na portalu "Gazety Wyborczej" obszar z newsami i publicystyką osiągnął wzrost o 364,7 tys. odwiedzających (8,8 proc.) oraz 2 minuty i 55 sekund spędzonych średnio przez każdego (14,4 proc.).

Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych
Wyniki serwisów informacyjno-publicystycznych © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów