W obszarze informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych, lokalnych i o pogodzie) Onet (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu 2025 roku przyciągnął 10,41 mln internautów, co przełożyło się na 34,92 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 30 minut i 36 sekund – pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Onet jest liderem we wszystkich tych statystykach, w zeszłym miesiącu miał ponad 3 mln użytkowników więcej od Interii (Grupa Polsat-Interia). Jej część informacyjno-publicystyczną odwiedziło 7,26 mln internautów (do dało 24,36 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 19 minut i 55 sekund.

Na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) dział z informacjami i publicystyką zanotował 6,84 mln użytkowników, 24 minuty i trzy sekundy spędzonych średnio przez każdego oraz 22,94 proc. zasięgu, a na portalu TVN24 – 6,67 mln odwiedzających, 18 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 22,35 proc. zasięgu.
Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendmend", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

Ponad 20 minut na portalu "Gazety Wyborczej"
Pozostałą część zestawienia tworzą witryny, które odwiedziło od 4 do 5 mln internautów. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) obszar informacyjno-publicystyczny odwiedziło 4,93 mln internautów (16,55 proc. zasięgu), spędzając średnio po 8 minut i 54 sekundy.
Niżej są witryny innych wydawców prasowo-internetowych. Gazeta.pl w kategorii newsów i publicystyki zanotowała 4,71 mln użytkowników oraz 9 minut i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania, Wyborcza.pl (oba portale należą do Agory) – 4,49 mln internautów oraz 23 minuty i 8 sekund przeciętnego czasu, a Dziennik.pl (Infor PL) – 4,07 mln użytkowników oraz 4 minuty i 10 sekund średniego czasu.
Portal "Gazety Wyborczej" to jedyny na liście, który oferuje treści odpłatnie. Jak już opisywaliśmy, na koniec czerwca br. witryna miała rekordowo dużo sprzedanych subskrypcji cyfrowych – 320 tys.

Z kolei RMF24.pl przyciągnął 4,86 mln internautów, każdego przeciętnie na 6 minut i 57 sekund. Natomiast serwis Polsat News (Grupa Polsat-Interia) odwiedziło 4,8 mln użytkowników, spędzając średnio po 8 minut i 36 sekund.
W porównaniu z sierpniem w prawie wszystkich serwisach przybyło internautów. Na Onecie część informacyjno-publicystyczna zyskała 616,9 tys. użytkowników (6,3 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o minutę i 28 sekund (4,6 proc.), a na Interii – 291,3 tys. użytkowników (4,2 proc.) i 12 sekund przeciętnego czasu (1 proc.).

Analogiczny dział TVN24.pl osiągnął wzrost o 330,6 tys. internautów (5,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 17 sekund (1,5 proc.). Dzięki temu zmniejszył dystans do sekcji WP.pl z newsami i publicystyką, która zyskała 50,4 tys. użytkowników (0,7 proc.), a przeciętny czas korzystania zmalał o 2 minuty i 24 sekundy (9,1 proc.).
Mocno w górę Gazeta.pl i Dziennik.pl
Najmocniej w górę poszły wyniki części informacyjno-publicystycznych dwóch portali. Na Gazeta.pl taki dział zyskał 1,05 mln internautów (28,7 proc.), przy spadku średniego czasu korzystania o 40 sekund (6,3 proc.), zaś na Dziennik.pl – też 1,05 mln użytkowników (34,7 proc.) i 3 sekundy przeciętnego czasu (1,2 proc.).
Natomiast na portalu "Gazety Wyborczej" obszar z newsami i publicystyką osiągnął wzrost o 364,7 tys. odwiedzających (8,8 proc.) oraz 2 minuty i 55 sekund spędzonych średnio przez każdego (14,4 proc.).













