Za powstaniem Biznes Enter stoi nowa spółka, której wspólnikami są m.in. Damian Szymański, Piotr Pilewski oraz Kuba Bereziewicz, właściciel Smartweb Media, wydawcy serwisu technologicznego Android.com.pl. Obecnie Szymański pełni w nim funkcję zastępcy redaktora naczelnego, a Pilewski – redaktora naczelnego (pozostanie nim do początku 2026 roku) i dyrektora operacyjnego.
Serwis dostępny pod adresem Biznesenter.pl ma ruszyć najpóźniej w drugiej połowie listopada. Jego oferta będzie skierowana do osób zarządzających budżetami i inwestujących kapitał – przede wszystkim do właścicieli małych i średnich firm w wieku 25–45 lat.

– Naszym głównym celem jest stać się opiniotwórczym źródłem wiedzy dla nowego pokolenia polskich liderów biznesu – ludzi młodych duchem i ciałem, zainteresowanych gospodarką oraz finansami. To czystej krwi empowerment – chcemy wyposażyć odbiorców w kompetencje, które pomogą im podejmować lepsze decyzje biznesowe i inwestycyjne – zapowiada Damian Szymański.
Biznes Enter postawi na autorskie analizy
Czytelnicy znajdą na stronie Biznesenter.pl ekskluzywne newsy i autorskie analizy – bez przedruków z innych mediów. Artykułom towarzyszyć będą materiały wideo. Co istotne, treści powstające w serwisie będą współtworzone z przedstawicielami polskiego środowiska naukowego, którzy mają zadbać o ich warstwę merytoryczną.
Redakcja na starcie ma liczyć pięć osób zatrudnionych na stałe i wspieranych przez grono współpracowników.

W pierwszej fazie serwis Biznesenter.pl będzie zarabiał dzięki reklamom i partnerstwom strategicznym. W dalszej perspektywie możliwe jest wprowadzenie modelu subskrypcyjnego.
Damian Szymański od września ub.r. jest zastępcą redaktora naczelnego Android.com.pl. Wcześniej miał analogiczne stanowisko w Money.pl. W przeszłości pracował w Business Insider Polska oraz w dziale ekonomicznym Gazeta.pl. Jest laureatem Nagrody Dziennikarskiej XI edycji konkursu Pracodawca Godny Zaufania.
Warto przypomnieć, że rok temu na rynek wszedł serwis ekonomiczny XYZ.pl, kierowany przez Grzegorza Nawackiego, którego akcjonariuszem jest Fundusz RIO, za którym stoi Rafał Brzoska. Od stycznia br. jest dostępny w modelu subskrypcyjnym.
Najpopularniejsze serwisy ekonomiczne w Polsce, należą zwykle do dużych portali. Np. w lipcu br. na czele był Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) z 7,05 mln użytkowników. Na drugim miejscu znalazł się Infor.pl z 6,55 mln odwiedzających, trzeci był Rynek Zdrowia z 6,26 mln (dane z Mediapanelu).












