W poniedziałek Sławomir Kowalski poinformował na portal LinkedIn, że ruszył jego portal Glampress.pl.
– Wydaje mi się, że nie ma w tej chwili miejsca, gdzie można próbować połączyć to, co dobre w starej szkole tabloidów z wyzwaniami nowoczesności. W dodatku kryzys w branży medialnej będzie pogłębiał rozjazd między teorią głoszoną przez właścicieli i zarządzających, a brutalną rzeczywistością w redakcjach. Szkoda mi wielu ludzi, którzy zostali odsunięci na bok w ślepej wierze w możliwości AI. Mam nadzieję, że będę ich mógł wciągać w swoje działania, wykorzystując ich potencjał. Glampress.pl to cały projekt, nie tylko portal. Każda z jego części może się rozwijać w swoim tempie – napisał.
Sławomir Kowalski ostatnio był reaktorem naczelnym serwisu show-biznesowego Blask Online, którego wspólnikami są publicyści Telewizji Republika. Przedtem był szefem Shownews.pl w Polska Press. Wcześniej pracował przez 27 lat w „Super Expressie”, w ostatnim okresie jako szef działu Gwiazdy.

Zastępczynią Kowalskiego w Glampress.pl została Sylwia Gołecka, dziennikarka show-biznesowa, autorka okładkowych artykułów o polskich gwiazdach oraz formatów i strategii medialnych, a także kreatorka wizerunku gwiazd i specjalistka od PR kryzysowego. Z mediami związana od 26 la, pracowała m.in. dla TVP, Bauera, Polska Press i Interii.
Na pokładzie jest obecnie pięć osób. Sławomir Kowalski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapewnia, że wraz z rozwojem biznesowym mają pojawiać się kolejni dziennikarze.
Nowy serwis o gwiazdach
Pytany przez nas o finansowanie nowego przedsięwzięcia nie chciał na razie zdradzić zbyt wiele. – Finansowanie będzie następowało stopniowo, od klasycznych w portalach rozwiązań po sferę usługową, dzięki której chcemy pomóc ludziom w branży.

Czym Glampress.pl ma się wyróżniać na tle konkurencji? Na rynku jest spora oferta podobnych serwisów. Blask Online prowadzony obecnie przez Piotra Kotomskiego jako redaktora naczelnego nie łapał się do zestawienia.
Czytaj także: Nowy dyrektor zarządzający Weszło
– Będziemy się wyróżniać przede wszystkim tym, czego na pierwszy rzut oka nie widać -00 moimi sprawdzonymi modelami zarządzania i realizacjami rozwiązań, których nie było. Stawiamy na teksty pisane przez ludzi, wracamy do starej szkoły taboidu, przeniesiemy ją do internetu – wskazuje Sławomir Kowalski.

Zapewnia, że na razie nie chce się z nikim ścigać i stawia na budowanie wiarygodności serwisu. Cele liczbowe dla Glampress.pl zamierza wyznaczyć dopiero w październiku.











