Dziennikarze dobrze oceniają współpracę z biurami prasowymi banków – 86% jest zadowolonych z tej współpracy.
W porównaniu z wynikami badania sprzed dwóch lat zdecydowanie wzrósł poziom zadowolenia z biura prasowego BZ WBK, które obecnie jest liderem zestawienia, a w poprzedniej edycji plasowało się na piątym miejscu. Biura prasowe mBanku i ING Banku Śląskiego niezmiennie pozostają w czołówce.
Dziennikarze oceniali biura prasowe banków pod kątem 17 kryteriów. Liderzy wybranych kryteriów: szybkość reakcji - Bank Zachodni WBK, profesjonalizm i wiedza pracowników biura prasowego - Raiffeisen Polbank, dostępność telefoniczna pracowników biura – mBank, rzetelność komunikatów - Bank Zachodni WBK, czytelność komunikacji strategii banku – mBank, aktywność kanałów komunikacji elektronicznej - PKO BP.
Dziennikarze przyznają, że obecnie częściej korzystają z mniej popularnych do tej pory form komunikacji oferowanych przez banki: czatów, profilów w mediach społecznościowych czy materiałów online. Zdecydowanie wzrosła też rola innych mediów jako źródła informacji, głównie prasy, portali i wortali o tematyce finansowej, a także stron państwowych instytucji związanych z finansami (np. NBP).

"Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations” jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia co dwa lata od 2000 roku. IX fala badania została przeprowadzona metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych w dniach 7–24 marca 2016 r. W badaniu wzięli udział dziennikarze specjalizujący się w tematyce finansowej, którzy kontaktują się z działami PR banków w ramach swojej pracy (prasa: Gazeta Wyborcza, Forbes, Parkiet, Puls Biznesu, Rzeczpospolita; inne media i firmy doradztwa finansowego: Bankier / PR News, Comperia.pl, Expander, Interia.pl, ISB News, Money.pl, Polityka Insight, Polska Agencja Prasowa, Polskie Radio, Reuters, TotalMoney.pl).











