Cała Polska czyta dzieciom

Kampania 1% podatku dla Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Tytuł projektuZa 1 % Twojego podatku Cała Polska czyta dzieciom.

Określenie problemu/ Sytuacja wyjściowaJak wynika z informacji publikowanych przez Fundację ABCXXI CałaPolska czyta dzieciom współczesny świat jest dla dzieci częstoniezrozumiały i nieprzyjazny. Pośpiech i stres, ignorowanie ichpotrzeb psychicznych i umysłowych, brak czasu i wszechobecnośćtelewizji powodują, że coraz więcej dzieci ma problemy emocjonalne.Wspólne czytanie jest formą mądrego kontaktu z dzieckiem idoskonałą metodą wychowawczą. Dziecko, które ma mały zasób słów,będzie miało problemy z myśleniem, gdyż język jest narzędziemmyślenia, również matematycznego. Dziecko, które nie rozumie wielusłów i ma małą wiedzę, nie będzie samo czytać, gdyż jest to dlaniego za trudne i zbyt nudne, zwłaszcza w dobie atrakcyjnej i niewymagającej wysiłku telewizji. W ten sposób koło się zamyka - słaboczytające dzieci coraz mniej czytają. Co piąty polski nastolatek -wg badań prof. Z. Kwiecińskiego z Uniwersytetu M. Kopernika wToruniu - jest funkcjonalnym analfabetą.

Jest tylko jeden skuteczny sposób, aby uczynić czytanie równielub bardziej atrakcyjnym od telewizji - jest to głośne czytaniedziecku w przyjaznej atmosferze. Dziecko czuje się wtedy ważne ikochane, jego wiedza językowa i ogólna poszerza się i za kilka latbez trudu i chętnie samo będzie czytać. Trzeba zainwestować wgłośne czytanie dziecku, by wychować czytelnika, nikt bowiem nierodzi się czytelnikiem.

Cel projektu - zwrócenie się do podatników o przekazywanie wpłat oraz wskazaniekonkretnego celu zbierania pieniędzy.Należy jedynie wpisać w zeznaniu podatkowym nazwę organizacji i jejnumer KRS oraz kwotę 1% podatku, którą chce się przekazać. Resztąformalności zajmie się już urząd skarbowy w terminie do 3miesięcy.

- promowanie kampanii społecznej "Cała Polska czyta dzieciom", wcelu uświadomienia społeczeństwu ogromnego znaczenia czytaniadziecku dla jego rozwoju emocjonalnego oraz wyrobienia u dorosłychnawyku codziennego czytania dzieciom.

Opis koncepcji kreatywnej/ PrzeprowadzonedziałaniaW komunikacji kampanii wykorzystany został wizerunek znanego,szanowanego i powszechnie lubianego aktora - ZbigniewaZamachowskiego. Aktor sam jest ojcem 4 dzieci w wieku przedszkolnymi szkolnym: Marysi (ur. 1995), Antka (ur. 1997), Tadeusza (ur.2000) i Bronisława (ur. 2002).

Zdjęcie Zbigniewa Zamachowskiego trzymającego książkę układającąsię w symboliczną "1" zostało wykorzystane jako motyw przewodni doreklam w prasie ogólnopolskiej, na stronach internetowych w formiebanerów. Stanowi również element layoutu strony fundacji www.calapolskaczytadzieciom.pl

Grupa docelowa- podatnicy wypełniający rozliczenia podatkowe- rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym

Termin realizacjiOd stycznia do kwietnia 2007 i 2008

Ewaluacja- projekt uniwersalny - może być wykorzystywany co roku w okresieprzygotowania rozliczeń podatkowych- podtrzymywanie dobrego wizerunku Fundacji jako instytucjiprzyjaznej, przekazującej pozytywne treści, bezinteresowniedziałającej na rzecz młodego pokolenia Polaków- utrzymanie na tym samym poziomie wpływów z 1% podatku dlaFundacji (ewaluacje przeprowadzone przez inne organizacje pożytkupublicznego wykazały, że z roku na rok wpływy z 1% wyraźnie sięzmniejszają)- możliwość zaistnienia medialnego z profesjonalną kreacjądotyczącą 1% wśród największych Polskich Fundacji- nawiązanie kontaktów z działami reklamy największychogólnopolskich gazet i portali internetowych - otrzymywanie zniżeklub darmowych powierzchni reklamowych również na inne projekty.

Osoby odpowiedzialne za projektTeam kreatywny: Maja Dziewulska, Marek Szczepański, JacekJędrasikAccount Director: Aurelia Szokal - EgierdZdjęcia do kampanii: Sławomir Smolarek /Smolarek StudioStylizacja sesji: Milena Łakomska /Milimoi

Nagrody, wyróżnieniaMedal Fundacji ABCXXI Cała Polska Czyta Dzieciom przyznany przezprezes Fundacji Irenę Koźmińską w podziękowaniu za owocnąwspółpracę na rzecz krzewienia idei czytania oraz wychowania dziecina mądrych i kulturalnych ludzi.

Podmiot realizujący projektAgencjamarketingowa Brand Support specjalizująca się w komunikacjizintegrowanej 360° dla Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom wramach swoich działań Pro Bono.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu