Campbell Brown, dyrektor ds. mediów w Facebooku: Marka Zuckerberga nie obchodzą wydawcy

Podczas spotkania z przedstawicielami australijskich mediów Campbell Brown, dyrektor Facebooka ds. partnerstwa z wydawcami stwierdziła, że Marka Zuckerberga nie obchodzą wydawcy, a Facebook nie jest zainteresowany kłopotami mediów z ruchem i udostępnieniami generowanymi przez serwis - donosi dziennik „The Australian”. Brown zaprzeczyła doniesieniom gazety twierdząc, że jej słowa nie zostały dokładnie zrozumiane i przekazane.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O zadziwiających opiniach skierowanych do mediów przez Campbell Brown poinformował należący do koncernu Ruperta Murdocha dziennik „The Australian” przywołując spotkanie australijskich mediów z przedstawicielką Facebooka, w którym uczestniczyli przedstawiciele gazety.

- Marka (Zuckerberga) nie obchodzą wydawcy, ale dał mi wolną rękę do wprowadzania zmian - miała m.in. powiedzieć Campbell Brown.

- Za kilka lat będę trzymała za rękę wasze umierające biznesy niczym w hospicjum - dodała w innymi momencie dyrektor Facebooka. W kolejnym fragmencie dyskusji Brown miała stwierdzić, że Facebooka nie interesują rozmowy z wydawcami na temat ruchu czy udostępnień generowanych dla mediów przez serwis. - To stary świat, który już nigdy nie powróci - oceniła przedstawicielka Facebooka.

Brown poproszona przez „The Australian” o skomentowanie swoich wypowiedzi podczas spotkania z mediami stwierdziła jedynie, że nie zostały one dokładnie zrozumiane i przekazane przez dziennik.

Relacje pomiędzy wydawcami a Facebookiem stają się coraz gorsze od stycznia br., gdy serwis zmienił algorytm uderzając w widoczność treści medialnych w Newsfeedzie, co u wielu wydawców zaowocowało znaczącymi spadkiem ruchu na stronach pochodzącego z Facebooka.

W reakcji na to niektóre media, jak np. „Folha de S Paulo”, największy dziennik ukazujący się w Brazylii postanowiły wycofać się z publikowania swoich treści na Facebooku. Z kolei niektórzy wydawcy postanowili połączyć siły i stawić czoło dominacji Facebooka i Google na rynku reklamowym – przykładem może być brytyjski projekt Ozone.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska