Karol Szumlicz do tej pory pełnił funkcję sport online content managera, z firmą jest związany od 5 lat.
Odpowiadał m.in. za rozwój zespołu Digital Sport, przygotowanie i wdrażanie strategii dla kanałów społecznościowych (w tym Canal+ Sport i Speedway), a także za zarządzanie ramówką kanału YouTube Canal+ Sport. Wspólnie z zespołem realizował również projekty wspierające nowo pozyskane prawa – m.in. UEFA Champions League, KSW czy Premier League.
Jaki będzie zakres obowiązków Szumlicza?
Na nowym stanowisku Szumlicz będzie nadal odpowiedzialny za rozwój sportowych social mediów Canal+ oraz dodatkowo za zwiększanie przychodów z treści w social mediach, skuteczniejsze pozyskiwanie subskrypcji w obszarze digital, budowanie synergii z influencerami i prowadzenie niestandardowych akcji promocyjnych w kanałach społecznościowych.

– Utworzenie stanowiska head of digital sport to kolejny krok w realizacji naszej strategii marketingowej, w której kluczowe znaczenie mają efektywność i analiza danych. Media społecznościowe chcemy traktować nie tylko jako narzędzie komunikacji, ale również jako realne wsparcie sprzedaży i akwizycji użytkowników. Z tego powodu chcemy mocniej stawiać na monetyzację treści, pozyskiwanie subskrypcji i współpracę z influencerami – mówi Patrycja Orłowska, social and new media director w Canal+ Polska.
– Regularnie bijemy rekordy zaangażowania i zasięgów, a w kolejnych miesiącach chcemy jeszcze mocniej rozwijać współpracę z influencerami oraz realizować działania promocyjno-wizerunkowe, które będą nie tylko budowały przywiązanie do naszej marki, ale przełożą się również mocniej na akwizycję nowych klientów – stwierdził Karol Szumlicz.

Canal+ Sport ma 948 tys. obserwujących na Facebooku, 562 tys. subskrybentów na YouTube (tyle samo na TikToku), 264 tys. na X, 156 tys. na Instagramie. Na YouTube dostępne są fragmenty meczów oraz komentarze ekspertów, a czasami także transmisje spotkań PKO BP Ekstraklasy.
Grupa kapitałowa Canal+ Polska (oprócz tej spółki należy do niej m.in. dystrybutor filmowy Kino Świat) w 2024 roku wypracowała 2,65 mld zł przychodów sprzedażowych, o 4,8 proc. więcej niż rok wcześniej – 2,53 mld. W ujęciu sprzedażowym brutto zysk grupy Canal+ Polska spadł z 784,38 do 747,79 mln zł, w operacyjnym – z 324,58 do 295,68 mln, a na poziomie netto – z 273,43 do 255,66 mln.











