Carat Polska ze wzrostem wpływów o 16,6 proc. i 4,7 mln zł zysku

W ub.r. dom mediowy Carat Polska (wchodzący w skład holdingu Dentsu Aegis Network Polska) osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 16,6 proc. do 248 mln zł oraz 4,74 mln zł zysku netto (wobec 199,5 tys. zł straty netto w 2016 roku).

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Carat Polska ze wzrostem wpływów o 16,6 proc. i 4,7 mln zł zysku
Sławomir Stępniewski

Przychody sprzedażowe netto Carat Polska zwiększyły się z 212,69 w 2016 roku do 247,96 mln zł. Te od jednostek powiązanych z firmą poszły w górę z 814,4 tys. zł do 5,74 mln zł.

W sprawozdaniach złożonych w KRS firma opisała, że oprócz obsługi mediowej działań reklamowych we wszystkich kanałach komunikacji oferowała klientom usługi z zakresu badań i analiz rynku. Carat Polska utrzymał w gronie swoich klientów m.in. firmy General Motors, Lego, Mastercard, Mondelez, Philips i Zott. Ponadto wiosną ub.r. przejął od Starcomu obsługę Grupy Lotos, podpisując umowę na trzy lata.

Wpływy Carat Polska z usług reklamowych zwiększyły się w skali roku z 210,41 do 247,53 mln zł, a te z konsultacji i badań zmalały z 2,22 mln zł do 397,5 tys. zł. Przychody z rynku krajowego poszły w górę ze 191,41 do 218,85 mln zł, a z zagranicy - z 21,28 do 29,11 mln zł.

grafika

Koszty działalności operacyjnej firmy wyniosły w ub.r. 244,66 mln zł, wobec 214,17 mln zł w 2016 roku. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 207 do 236,96 mln zł, a na wynagrodzenia - z 5,3 do 5,81 mln zł. W firmie były zatrudnione 64 osoby.

Wynik Carat Polska ze sprzedaży poprawił się z 1,48 mln zł straty w 2016 roku do 3,3 mln zł zysku w ub.r. Wynik z działalności operacyjnej poszedł do góry z 35,7 tys. zł straty do 3,54 mln zł zysku, a wynik netto - ze 199,5 tys. zł straty do 4,74 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/isobar-polska-wyniki-finansowe-w-2017-roku,7171219680265857a ##

Wobec firm powiązanych z nim kapitałowo Carat Polska na koniec ub.r. miał 13,74 mln zobowiązań (w tym 4,41 mln zł wobec iProspect Polska, 3,06 mln zł wobec Amnet Polska, a 2,71 mln zł wobec Socialformance), 3,48 mln zł należności (1,38 mln zł od Posterscope Polska) oraz 4,42 mln zł pożyczki udzielonej Dentsu Aegis Network Polska. W całym ub.r. od powiązanych firm zanotował 5,74 mln zł wpływów ze sprzedaży, a na zakup usług wydał 62,81 mln zł.

Należności krótkoterminowe firmy zwiększyły się z 62,22 mln zł na koniec 2016 roku do 82,22 mln zł w ub.r., a wartość inwestycji krótkoterminowych - z 4,25 do 4,42 mln zł. Natomiast zobowiązania krótkoterminowe zwiększyły się z 60,49 do 78,92 mln zł.

Właścicielem firmy jest Dentsu Aegis Network Central Europe

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"