Carrefour Polska w 2017 r. ze wzrostem przychodu. Chce więcej sprzedawać w internecie

Carrefour Polska osiągnął 9,68 mld zł przychodu ze sprzedaży brutto w 2017 r.. W tym roku firma planuje uruchomić 100 sklepów osiedlowych i dwa supermarkety. Mocno skupi się na rozwoju e-commerce i nowych technologii oraz poszerzy ofertę zdrowej żywności.

km
km
Udostępnij artykuł:

W 2017 r. Carrefour Polska osiągnął 9,68 mld zł przychodu ze sprzedaży brutto w sklepach pod logo Carrefour, poprawiając rezultat z poprzedniego roku o 5,5 proc.

- Około połowa tego wzrostu to był wzrost organiczny - powiedział na konferencji Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska. - Rynek jest trudny. Sektor żywnościowy stoi w miejscu. Biorąc pod uwagę sytuację rynkową, radzimy sobie jednak bardzo dobrze - dodał.

Będą nowe sklepy osiedlowe i supermarkety

Carrefour Polska w minionym roku otworzył 3 nowe hipermarkety, 8 supermarketów oraz ok. 100 sklepów osiedlowych. Firma przeprowadziła modernizację 6 centrów handlowych, m.in. w Galerii Kalisz, Galerii Głogów, a także białostockiej Galerii Zielone Wzgórze. Ich efektem jest powiększenie powierzchnia najmu o 4%. Centra handlowe odnotowały w 2017 r. wzrost liczby odwiedzających o 6%.

W 2018 r. Carrefour zaplanował przede wszystkim modernizację posiadanych aktywów. Inwestycje zostaną przeprowadzone w 7 hipermarketach i ok. 20 supermarketach. Wśród nowych otwarć zaplanowanych na ten rok znajdują się 2 supermarkety i ok. 100 sklepów osiedlowych.

Coraz więcej marek własnych, ekspansja w internecie

Firma wdrożyła w zeszłym roku 4 nowe cyfrowe projekty: Marketplace (jedna platforma sprzedaży dla Carrefour oraz zewnętrznych dostawców, oferująca obecnie ponad 150 tys. produktów od 150 sprzedawców), SąSiatki (platforma zakupów sąsiedzkich, bazująca na ekonomii współpracy; jej użytkownicy mogą robić zakupy w sklepach Carrefour i dostarczać je sobie nawzajem), Scan&Go (usługa samodzielnego skanowania i płatności mobilnych, będąca częścią aplikacji Mój Carrefour; umożliwia dokonanie płatności portfelem elektronicznym Masterpass od Mastercard w dedykowanej kasie) oraz C4 Retail Lab (inkubator dla startupów; jednym z pierwszych rozwiązań w nim rozwijanych jest Smart Cart – połączenie kasy samoobsługowej i wózka zakupowego).

W 2017 r. Carrefour rozwinął swoją strategię dotyczącą marek własnych, wprowadzając 7 nowych marek i 94 nowe produkty – od spożywczych po środki czystości. Firma rozpoczęła współpracę z 4 nowymi polskimi dostawcami w zakresie produkcji marek własnych. Ponad 800 produktów jest dostępnych w ofercie Zdrowej Półki, a specjalne półki regionalne oferują ponad 300 produktów charakterystycznych dla poszczególnych regionów Polski.

Na ten rok Carrefour zaplanował rozwój wdrożonych w 2017 r. innowacji. Celem obranym dla platformy zakupowej Carrefour.pl jest zwiększenie dostępnej oferty do 500 tys. produktów i 500 dostawców oraz pozyskanie 50 tys. klientów, a częścią tego celu będzie połączenie z porównywarką cen Ceneo.pl. Usługa Scan&Go będzie wdrażana w kolejnych sklepach w Polsce. Z kolei platforma SąSiatki skoncentruje się na budowie społeczności zakupowej. Carrefour planuje także rozwój aplikacji Mój Carrefour, wyznaczając sobie cel 3 mln pobrań na 2018 r., po osiągnięciu poziomu 1 mln pobrań w grudniu ub.r.

- Rynek mobile jest kluczem do naszego biznesu i jesteśmy na drodze do uzyskania 3 mln ściągnięć aplikacji przez klientów - to jest nasz cel na 2018 rok - powiedział de Colonges.

Carrefour liczy na startupy. 16 projektów

W inkubatorze dla startupów C4 Retail Lab jest opracowywanych 16 projektów, z których 5 jest obecnie w fazie testów. Wśród testowanych pomysłów znajduje się wózek zakupowy połączony z kasą samoobsługową SmartCart oraz maszyna przygotowująca zdrowe posiłki w 3 minuty od firmy Food Robotics. Już niedługo pierwsze, testowe maszyny zostaną zainstalowane w wybranych warszawskich i krakowskich galeriach handlowych. Ponadto Carrefour Polska podejmie w tym roku współpracę z akceleratorem startupów oraz w ramach czterech projektów z przedstawicielami świata technologii: Mastercard, Visą, Google i Orange.

Więcej zdrowej żywności w sklepach

Carrefour planuje także szeroką kampanię transformacji żywieniowej, mającą na celu pomoc konsumentom w zmianie swoich nawyków żywieniowych, edukację oraz zapewnienie szerokiego dostępu do informacji o sprzedawanych produktach. To podejście jest elementem strategii grupy "Carrefour 2022".

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online