Act For Food to globalna inicjatywa sieci Carrefour, która od 2018 roku działa na rzecz transformacji żywieniowej. Jej celem jest ułatwienie klientom dostępu do zdrowej, smacznej i wysokiej jakości żywności, jednocześnie dbając o jej przystępną cenę. Inicjatywa obejmuje edukację, wspieranie zrównoważonego rolnictwa i rozwój produktów odpowiadających na potrzeby konsumentów, w tym żywność BIO, bezglutenową, wysokobiałkową czy bez laktozy.
Agencja Sparky B stworzyła kompleksową strategię komunikacji kampanii, której podstawą było tworzenie materiałów wideo o celach Act For Food.
Carrefour promuje “Act For Good”
– Wykorzystaliśmy nasz autorski system republikacji treści, aktywując sieć „Sparkusów” – użytkowników utożsamiających się z marką Carrefour, którzy są jednocześnie aktywnymi twórcami treści w social mediach. Dzięki temu stworzony content był masowo udostępniany w tym samym czasie, co pozwoliło na dotarcie do setek tysięcy potencjalnych klientów i budowanie ich zaangażowania – mówi Karina Hertel, CEO agencji Sparky B.

Pierwsza odsłona kampanii miała charakter lifestylowy i jej celem było zwiększenie świadomości konsumentów na temat idei Act For Food i korzyści wynikających z tej inicjatywy. Drugi etap kampanii, właśnie realizowany koncentruje się na szczegółowym dopasowaniu oferty do potrzeb różnych grup konsumentów.
Podkreślane są niezmienne wartości produktów, takie jak jakość, przystępna cena i świetny smak, ale nacisk położony jest na segmentację oferty, uwzględniając produkty wegańskie, wysokobiałkowe dla sportowców, żywność bezglutenową i bezlaktozową, a także produkty BIO.
– W tej odsłonie kampanii naszą komunikację skierowaliśmy do osób z alergiami pokarmowymi czy specyficznymi preferencjami żywieniowymi. Chcieliśmy bardzo autentycznie podkreślić, jak wiele osób musi odżywiać się w sposób mocno spersonalizowany i dzięki inicjatywie Act For Food, może robić to świadomie i w bardzo przystępnej cenie – podkreśla Karina Hertel.











