Carrie Fisher, Ridley Scott i roboty przy Oscarach reklamują superkomputer od IBM (wideo)

W tej kampanii jest wszystko, co lubią amatorzy kina s-f: księżniczka Leia z „Gwiezdnych wojen”, kultowy reżyser filmów fantastycznych i superkomputer bez trudu rozmawiający z człowiekiem. Tak IBM będzie reklamował swój superkomputer Watson podczas tegorocznej gali Oscarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Kampania przygotowana przez agencję Ogilvy & Mather New York dla koncernu IBM obejmująca kilka spotów oraz działania w mediach społecznościowych promuje superkomputer Watson oraz dokonania amerykańskiego koncernu w segmencie sztucznej inteligencji.

W pierwszej z reklam Carrie Fisher, aktorka znana z roli księżniczki Lei w „Gwiezdnych wojnach” siedzi w otoczeniu kilku robotów podczas spotkania „grupy wsparcia”. Maszyny wyglądają na dość przestarzałe konstrukcje, a z terapeutycznych rozmów prowadzonych z nimi przez Fisher wynika, że roboty nie potrafią współpracować z ludźmi i są nastawione raczej na dominację nad światem. Wówczas aktorka przedstawia im Watsona - superkomputer opracowany przez IBM. Szybko okazuje się, że ta maszyna przerasta pozostałe nie tylko inteligencją, ale także zdolnością do kooperacji z człowiekiem i rozumieniem jego potrzeb.

 

W drugim ze spotów pojawia się Ridley Scott – jeden z najbardziej znanych reżyserów kina s-f, twórca takich produkcji jak „Obcy” czy „Łowca androidów”. Film jest zapisem rozmowy pomiędzy Scottem a Watsonem, w której pojawiają się kwestie s-f, etyki i sztucznej inteligencji. Spot ma zaś udowodnić, że z inteligentną maszyną IBM’a można rozmawiać jak równy z równym nawet o najbardziej złożonych kwestiach związanych z naszą rzeczywistością.

 

Kampanię uzupełnia też seria krótszych spotów, w których roboty występujące w reklamie z Carrie Fisher ujawniają swoje ułomności i niedostatki.

 

 

 

 

Dwa główne spoty zostaną wyemitowane podczas telewizyjnej transmisji z tegorocznej gali Oscarów, która odbędzie w nocy z niedzieli na poniedziałek polskiego czasu. Pozostałe filmiki są dystrybuowane w internecie. Oprócz tego kilka wybranych robotów z reklamy będzie na żywo komentować wręczenie Oscarów na Twitterze pod hashtagami #Oscars oraz #CognitiveEra.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów