CBA bada wydatki marketingowe Orlenu, Lotosu, KGHM, Azotów i PGZ w ostatnich miesiącach

Centralne Biuro Antykorupcyjne zaczęło kontrolę wydatków na public relations, reklamę i doradztwo poczynionych od grudnia ub.r. przez spółki Grupa Lotos, PKN Orlen, KGHM, Grupa Azoty i Polska Grupa Zbrojeniowa. Przyczyną są otrzymane przez CBA sygnały o nieprawidłowościach w tych firmach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
CBA bada wydatki marketingowe Orlenu, Lotosu, KGHM, Azotów i PGZ w ostatnich miesiącach

W komunikacie CBA poinformowało, że jego funkcjonariusze będą badali umowy i wydatki pięciu wymienionych spółek na usługi z zakresu public relations, marketingowe, reklamowe, na usługi doradcze i inne o podobnym charakterze. Przeanalizowana też zostanie dokumentacja wykonawcza i rozliczeniowa.

Na początku postępowania CBA chce dokładnie wiedzieć, jakie podmioty, jakie konkretnie usługi, w jakim terminie, na czyje zlecenie i za jaką kwotę wynagrodzenia wykonali na rzecz tych spółek usługi z zakresu szeroko pojętego marketingu, PR i reklamy.

Kontrola obejmuje okres od 1 grudnia ub.r. Dotyczy też wszystkich spółek zależnych Grupy Lotos, PKN Orlen, KGHM, Grupy Azoty i Polskiej Grupy Zbrojeniowej (łącznie to kilkadziesiąt podmiotów). CBA przekazało już zarządom tych firm dokumenty i zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli.

W poniedziałek minister koordynator służb specjalnych Mariusz Kamiński zapowiedział, że CBA będzie na stałe kontrolować umowy zawierana przez pięć strategicznych spółek Skarbu Państwa. - Absolutnie priorytetem dla służb antykorupcyjnych jest dbałość o wydawanie pieniędzy publicznych również w spółkach państwa - zaznaczył. - Nie będzie to jednorazowa akcja, a stały monitoring tego, co się dzieje w spółkach strategicznych Skarbu Państwa. Nie dopuścimy do sytuacji, żeby dochodziło do jakichś patologicznych, przestępczych działań. Mam nadzieję, że do takich rzeczy nie dochodzi; kontrole się rozpoczynają - dodał.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pwpw-zlecila-uslugi-pr-agencji-sokolowskiego-hofmana-i-girzynskiego-klamliwa-teza-o-ukladzie ##

Na przełomie ub. i br. zmieniły się zarządy zdecydowanej większości czołowych spółek Skarbu Państwa. Poszły za tym roszady w biurach marketingu i komunikacji, np. w Orlenie dyrektorem wykonawczym ds. marketingu został Rafał Pasieka, zastępując Leszka Kurnickiego, a w Grupie Lotos podobną funkcję objął Adam Burak w miejsce Anny Goliszewskiej.

Cześć spółek wybrała też nowe firmy marketingowe do współpracy. PKO BP do obsługi mediowej w miejsce Universal McCann wybrał Havas Media, a do obsługi reklamowej - Agencję Warszawa, kończąc przed czasem współpracę z DDB&Tribal. Natomiast PZU prowadzi obecnie przetarg, w którym bierze udział pięć agencji reklamowych.

Ministerstwa i spółki państwowe pod koniec ub.r. zmieniły też rozdzielanie budżetów reklamowych na mediach. W prasie zdecydowanie więcej niż rok wcześniej promują się w m.in. w „Gazecie Polskiej” i „W Sieci”, a mniej w „Polityce” i „Newsweeku”, natomiast w telewizji mocno ograniczyły wydatki w TVN, Polsacie News i TVN24.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ministerstwo-finansow-mocno-ograniczylo-prenumerate-gw-polityki-i-newsweeka-a-zwiekszylo-gp-i-gpc ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

W grupie taniej. Tyle Agora chce oszczędzić na podatkach

W grupie taniej. Tyle Agora chce oszczędzić na podatkach

Kaufland w nowej kampanii promuje produkty ze świeżej lady

Kaufland w nowej kampanii promuje produkty ze świeżej lady

Nowy podcast TVP Info: "Powiem to pierwszy raz"

Nowy podcast TVP Info: "Powiem to pierwszy raz"

Netflix wdraża technologię stosowaną przez TVN Warner Bros. Discovery

Netflix wdraża technologię stosowaną przez TVN Warner Bros. Discovery

Sport wśród arcydzieł kultury. Projekt "Nasze Narodowe Dobra"
Materiał reklamowy

Sport wśród arcydzieł kultury. Projekt "Nasze Narodowe Dobra"

Tytus, Romek i A'Tomek powracają. Trzy "Zaginione księgi" będą dostępne od stycznia

Tytus, Romek i A'Tomek powracają. Trzy "Zaginione księgi" będą dostępne od stycznia