Grupa CCC coraz zyskowniejsza. Nowa sieć ma rosnąć jeszcze szybciej

W zeszłym kwartale finansowym grupa CCC przy wzroście przychodów o 6 proc. podwoiła skorygowany zysk EBITDA. eobuwie osiągnęło wzrost sprzedaży o 4 proc. Firma ma już 123 sklepy HalfPrice, chce przyspieszyć uruchamianie kolejnych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa CCC coraz zyskowniejsza. Nowa sieć ma rosnąć jeszcze szybciej
Sklep HalfPrice, fot. materiały prasowe

Według wstępnych, szacunkowych danych przychody grupy kapitałowej CCC w kwartale rozrachunkowym od maja do lipca 2024 sięgnęły 2,57 mld zł, rosnąc rok do roku o 150 mln zł, czyli 6 proc.

Sieć CCC osiągnęła wzrost r/r o 7 proc. do 1,11 mld zł. Przy ograniczeniu kosztów sprzedażowo-administracyjnych o 2 proc. do 474 mln zł poprawiła się jej rentowność: na poziomie skorygowanej EBITDA zysk poszedł w górę ze 185 do 279 mln zł, a marża z 17,8 do 25,2 proc.

Liczba sklepów stacjonarnych CCC zmniejszyła się w ciągu roku z 816 do 979 (ich łączna powierzchnia zmalała o 2 proc. do 516,3 tys. metrów kw.). Firma podkreśla, że dalej pracuje nad optymalizacją rentowności tej sieci. - Konsekwentnie umacniamy marżę brutto, w tym w szyldzie CCC za sprawą kontynuowanego rozwoju wysokomarżowego modelu licencyjnego. W naszej ofercie pojawiły się globalnie rozpoznawalne marki, które pomagają nam w generowaniu dobrej sprzedaży LFL i umacnianiu rentowności, szczególnie za granicą. Udział marek licencyjnych w ofercie CCC i pozostałych szyldów Grupy będzie nadal wzrastał w najbliższych kwartałach - komentuje w komunikacie Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz grupy CCC.

grafika

Modivo ze spadkiem sprzedaży

Działające głównie w internecie eobuwie zwiększyło kwartalne przychody o 4 proc. do 797 mln zł. Liczba jego sklepów stacjonarnych wzrosła z 48 do 52, a ich łączna powierzchnia - o 6 proc. do 34,2 tys. metrów kw. W Polsce, gdzie eobuwie wypracowuje ok. 40 proc. łącznych wpływów, nastąpił wzrost sprzedaży o 16 proc.

Natomiast sieć Modivo zanotowała spadek sprzedaży o 8 proc. do 236 mln zł. Przy czym grupa CCC zaznacza, że bez wpływu zmian kursów walut ujemna dynamika wyniosła 3 proc.

Wydatki sprzedażowo-administracyjne w całej grupie Modivo zmniejszono o 4 proc. do 401 mln zł. Firma szuka oszczędności w marketingu, logistyce, usługach obcych i powierzchni handlowej (w sklepach CCC utworzono strefy eobuwie). W efekcie segment drugi kwartał z rzędu poprawił rentowność: skorygowany wynik EBITDA poszedł w górę z 3 mln zł straty do 20 mln zł zysku, a marża w tym ujęciu - z -0,3 do 1,9 proc.

grafika

Już ponad 130 sklepów HalfPrice

Najszybciej rosnącym szyldem w grupie CCC pozostaje rozwijany od ponad trzech lat HalfPrice. W zeszłym kwartale finansowym jego przychody poszły w górę o 23 proc. do 414 mln zł, a przy dużo słabszym wzroście kosztów sprzedażowo-administracyjnych (o 13 proc. do 165 mln zł) skorygowany zysk EBITDA poszybował z 3 do 77 mln zł.

Grupa CCC wyjaśnia, że wynika to m.in. z polepszenia warunków zakupu kolekcji i konserwatywnej polityki cenowej. Na koniec lipca br. działały 132 sklepy stacjonarne HalfPrice, o 23 więcej niż przed rokiem. Ich łączna powierzchnia zwiększyła się o 30 proc. do 246,8 tys. metrów kw.

grafika

W sprawozdaniu grupa CCC zaznaczyła, że „zakładane jest istotne przyspieszenie tempa rozwoju sieci HalfPrice”.

grafika

Na poziomie skorygowanej EBITDA kwartalny zysk grupy CCC poszedł w górę ze 187 do 378 mln zł, a marża z 7,7 do 14,7 proc. Natomiast zysk operacyjny podskoczył z 79 do 249 mln zł, a marża operacyjna - z 3,3 do 9,7 proc.

- Szczególnie dumni jesteśmy z utrzymywania wysokiej dyscypliny kosztowej – każda linia biznesowa poprawiła wskaźnik kosztów, który na poziomie Grupy wynosi już tylko ok. 40 proc. (-3 p.p. rdr), a w drugim półroczu chcielibyśmy go jeszcze poprawić - podkreśla Dariusz Miłek.

grafika

- Dzięki stałej pracy nad rentownością nasze szyldy wyróżniają się swoimi wynikami. CCC osiąga wiodące w branży poziomy marży EBITDA, a HalfPrice dobrze pozycjonuje się na tle globalnych konkurentów pomimo swojego młodego wieku. Drugi kwartał z rzędu swoje wyniki poprawiła też Grupa Modivo, które nadal nie są zadowalające, ale to krok w dobrym kierunku - dodaje Miłek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"