CDA z rekordowymi wpływami i zyskiem w II kwartale, ma 280 tys. subskrybentów

W drugim kwartale br. serwis wideo CDA osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 50 proc. do 15,57 mln zł oraz zysku netto z 2,3 do 4,37 mln zł. Na koniec czerwca z usługi CDA Premium korzystało 280,1 tys. użytkowników, wobec 300 tys. w połowie maja.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
CDA z rekordowymi wpływami i zyskiem w II kwartale, ma 280 tys. subskrybentów
Jarosław Ćwiek, prezes CDA

Przychody CDA ze sprzedaży subskrypcji do CDA Premium (miesięczny dostęp kosztuje 19,90 zł) wzrosły z 9,48 mln zł w drugim kwartale ub.r. do 14,69 mln zł w zeszłym kwartale. Natomiast przychody z emisji reklam a darmowej części portalu CDA.pl poszły w górę z 698,9 do 771,4 tys. zł, a pozostałe wpływy zmalały z 220,9 do 116 tys. zł.

- W omawianym kwartale 2020 r. istotnym czynnikiem kształtującym wyniki Spółki były ograniczenia narzucone przez rząd w związku z pandemią COVID-19 - powszechna izolacja, zamknięcie kin, ograniczenia w przebywaniu w sklepach i galeriach handlowych zachęcały do pozostania w domu i częstszego niż zwykle konsumowania treści VOD zarówno na urządzeniach mobilnych jak i Smart TV - skomentowano w sprawozdaniu CDA.

W całym minionym półroczu przychody firmy z subskrypcji do CDA Premium zwiększyły się rok do roku z 17,56 do 27,08 mln zł, a z reklam - z 1,25 do 1,4 mln zł.

grafika

Na koniec czerwca mniej subskrybentów niż w połowie maja

Na koniec czerwca br. dostęp do CDA Premium miał dokładnie 280 775 aktywnych subskrybentów. Rok wcześniej było ich 90 385, a na koniec ub.r. - 231,7 tys.

Przy czym w połowie maja, po dwóch miesiącach od wprowadzenia największych obostrzeń związanych z koronawirusem, CDA podało, że liczba subskrybentów usługi Premium przekroczyła 300 tys.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. CDA Premium odwiedziło 2,34 mln użytkowników, wykonując 20,01 mln odsłon. Większość nie na wykupionej subskrypcji, przegląda ofertę po kliknięciu w jej reklamę lub korzysta z darmowego okresu próbnego.

Rekordowe wpływy i zysk

W zeszłym kwartale CDA osiągnęło największe przychody w swojej historii, poprawiając wynik z pierwszego kwartału br. (13,27 mln zł).

Firma zanotowała też rekordowe 4,37 mln zł zysku netto, wobec 2,3 mln zł rok wcześniej i 3,68 mln zł w pierwszym kwartale br.

Z kolei kwartalne koszty operacyjne spółki poszły w górę z 7,51 do 10,18 mln zł. Zdecydowana większość to nakłady na usług obce (wzrosły z 6,99 do 9,39 mln zł), w których z kolei dominują prowizje na rzecz partnerów, głównie producentów i dystrybutorów filmowo-serialowych. W zeszłym kwartale te prowizje wyniosły 7,3 mln zł, o 38,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

grafika

Kurs giełdowy 14 proc. w dół

CDA od wiosny ub.r. jest notowane na bocznym rynku warszawskiej giełdy. W piątek po publikacji sprawozdania z drugiego kwartału, cena akcji spółki zmalała o ok. 13,7 proc. przy obrotach wynoszących 1,03 mln zł.

W połowie marca br. kurs CDA skoczył z poziomu 13-14 zł do prawie 40 zł, potem ustabilizował się w przedziale ok. 25-35 zł. W czwartek na koniec sesji wynosił 37,30 zł, przy taki kursie kapitalizacja spółki to 380,1 mln zł.

Pod koniec marca CDA z zeszłorocznego zysku wypłaciło 7,11 mln zł dywidendy, po 70 groszy na akcję. 6,99 mln zł z tej kwoty otrzymali Łukasz Ćwiek i prezes spółki Jarosław Ćwiek, do których należy 98,5 proc. kapitału spółki.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"