Cennik TVN na maj: 95 tys. zł za spot przy „X Factor”

W majowym cenniku reklamowym TVN spoty są średnio o 6 proc. tańsze niż rok temu. Zdecydowanie najwięcej - nawet 95 tys. zł trzeba zapłacić za reklamę przy „X Factor”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Reklamy przy „X Factor” w cenniku TVN na maj kosztują od 81,5 do 95 tys. zł (wszystkie podane kwoty dotyczą spotów 30-sekundowych). Rok temu stacja nadawała w tym paśmie „Taniec z gwiazdami”, a za reklamę przy tym programie trzeba było zapłacić maksymalnie 70 tys. zł. Z kolei ceny reklam przy drugim dużym show rozrywkowym stacji – „You Can dance – po prostu tańcz” – wynoszą obecnie od 31,7 do 69,1 tys. zł. To nieco mniej niż w maju ub.r., kiedy spoty przy tym programie kosztowały od 43 do 74,7 tys. zł.

W nowym cenniku reklamy przy „Szymon Majewski Show” kosztują od 22,3 do 44,1 tys. zł, a przy talk show Kuby Wojewódzkiego – od 16,1 do 41,6 tys. zł. Rok temu za spot przy programie Majewskiego trzeba było zapłacić od 26,7 do 55,9 tys. zł, a przy programie Wojewódzkiego – od 16,7 do 41 tys. zł. Natomiast ceny reklamy przy „Kuchennych rewolucjach” wynoszą od 40,4 do 45,6 tys. zł, czyli nieco więcej niż w maju ub.r., kiedy trzeba było na nią wydać od 32,1 do 42,3 tys. zł.

Jak zawsze drogie dla reklamodawców jest wieczorne pasmo informacyjne, w którym najwięcej trzeba wydać spot przy „Faktach”. Taka reklama kosztuje 60,7 tys. zł (przy emisji w niedzielę), 61 tys. zł (przy emisji w sobotę) lub 61,1 tys. zł (przy emisji w dzień powszedni). Rok temu na taki spot trzeba było wydać – odpowiednio – 59,1, 54,1 albo 56,1 tys. zł.

Natomiast znacznie tańsze niż w maju ub.r. są reklamy w wieczornych pasmach filmowych nadawanych w piątki i soboty. I tak za spot przy piątkowym filmie trzeba zapłacić najwyżej 38,2 tys. zł (rok temu – 75,8 tys. zł), a za reklamę przy sobotnim filmie – maksymalnie 30,2 tys. zł (rok temu – 53,7 tys. zł). Wśród seriali najdroższe dla marketerów jest „Na Wspólnej”, przy którym spoty kosztują od 39,6 do 53,7 tys. zł (rok temu – od 35,8 do 52,7 tys. zł).

Ogółem w paśmie 6:00-2:00 reklamy w majowym cenniku TVN są średnio o 6 proc. tańsze niż rok temu. Natomiast koszt GRP dla wszystkich widzów w wieku 16-49 lat wynosi 6 710 zł.

TVN jako druga z głównych stacji telewizyjnych rozpoczęła sprzedaż reklam na maj. Kilka dni temu swoją ofertę reklamową na najbliższy miesiąc udostępniła Telewizja Polska (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"