Miliony na promocję CPK. Reklamy także za granicą

Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, podczas czwartkowej debaty w Sejmie ujawnił wybrane dane dotyczące wydatków na promocję inwestycji w roku 2023. Na kampanie promocyjne w telewizji, prasie i outdoorze wydano szacunkowo co najmniej 11,2 mln - podał polityk.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Miliony na promocję CPK. Reklamy także za granicą

Tylko w 2023 roku 1,8 mln zł na kampanię outdoorową promującą CPK wydano w okresie kampanii wyborczej, we wrześniu i październiku. Kolejne 1,8 mln przeznaczono na promocję w telewizji, w TVP i „jednej ze stacji komercyjnych” – podał Maciej Lasek.

Kolejne miliony Centralny Port Komunikacyjny przeznaczył na promowanie się w prasie. Jak poinformował pełnomocnik rządu ds. CPK, 1,5 mln zł spółka wydała na płatne publikacje w ogólnopolskich mediach drukowanych o profilu społeczno-politycznym. Koleje 92 tys. zł przeznaczono na promocję w mediach lokalnych, z czego 52 tys. wydano na jeden periodyk – kwartalnik „Apostoł”.

1,2 mln zł przeznaczono na promocję CPK w mediach zagranicznych. Maciej Lasek poinformował też, że na działania eventowe w 2023 roku Centralny Port Komunikacyjny przeznaczył 4 mln złotych. 145 tys. zł wydano zaś na przygotowanie strategii komunikacji inwestycji w kolejnych latach.

- Przytoczone informacje to dopiero początek. Można powiedzieć, wierzchołek góry lodowej. My zaczynamy audyty i o wszystkim będziemy informować - podsumował Maciej Lasek. 

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha ma być wybudowany port lotniczy. Pierwszy etap lotniska, czyli dwie równoległe drogi startowe i infrastruktura do obsługi 40 mln pasażerów, ma zostać uruchomiony w 2028 r. Plan Generalny CPK zakłada, że następnie port będzie w sposób modułowy rozbudowywany.

Spółka CPK jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa. Jak wynika z prognoz Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), w 2060 r. lotnisko może obsługiwać do 65 mln pasażerów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD