Nowe wersje wyszukiwarki Bing i przeglądarki, Edge, wzbogacone o inteligentny generator tekstu ChatGPT, Microsoft ogłosił na początku zeszłego tygodnia. Rozpoczęto testy, do których mogą zgłaszać się wszyscy zainteresowani internauci.
Na swoim blogu Microsoft podkreślił w środę, że dodanie inteligentnego chatbota przyniosło też wzrost popularności tradycyjnej opcji wyszukiwarki. - Widzimy zdrowe zaangażowanie w funkcjonalność chatu, z wieloma pytaniami zadawanymi w czasie jednej sesji, żeby pozyskać nowe informacje - opisano.

Dodano, że 71 proc. ocen zostawionych przez testujących to „kciuki w górę”. Wielu użytkowników prosi chatbota o ogólne informacje o świecie i podaje zabawne polecenia, np. o napisanie wierszy czy tekstów piosenek na różne tematy. Niektórzy jednorazowo korzystali z niego przez ponad dwie godziny.
ChatGPT w Bingu: problemy z długimi seriami pytań
Firma zauważyła, że przy sesjach składających się z minimum 15 pytań na ten sam temat Bingowi zdarza się powtarzać odpowiedzi lub podawać informacje, które nie są konieczne i zgodne z oczekiwaniami internautów.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sztuczna-inteligencja-interia-wp-onet-gazeta-pl-mediaworker-koniec-zawod-dziennikarz,7169704795768961a ##
Według Microsoftu przyczyny mogą być dwie. W czasie długiej serii pytań ChatGPT może tracić orientację, na które pytanie odpowiada i co jest priorytetem dla użytkownika. Dlatego rozważane jest dodanie opcji odświeżenia kontekstu albo rozpoczęcia nowej sesji.

Ponadto chatbot stara się udzielić odpowiedzi w stylistyce podobnej do otrzymanego pytania, zwłaszcza jeśli sugeruje to internauta. Wyniki nie zawsze są zgodne z oczekiwaniami, przy czym koncern zaznaczył, że nie są to częste sytuacje. - Zastanawiamy się, jak dać wam więcej kontroli nad dobrym stylem - dodał.
Z kolei w odświeżonej wersji wyszukiwarki Bing, obsługującej pytania o długości do tysiąca znaków w 100 językach, najsłabiej działa podawanie najnowszych informacji, np. wyników meczów. - Dla zapytań, w których chcecie bardziej bezpośrednich, rzeczowych danych, takich jak liczby z raportów finansowych, planujemy zwiększyć czterokrotnie ilość źródłowych danych przesyłanych do naszego modelu - zapowiedział koncern.
Zaznaczył, że rozważa udostępnienie użytkownikom wybierania przy każdym zapytaniu, czy chcą odpowiedzi bardziej precyzyjnej czy kreatywnej.

Testujący zgłaszali, że w Bingu powinny pojawić się dodatkowe opcje: rezerwowanie biletów, wysyłanie maili i przede wszystkim dzielenie się z innymi wynikami wyszukiwani i rozmów z chatbotem. Microsoft zapewnił, że weźmie to pod uwagę przy kolejnych aktualizacjach.
Przy wzroście popularności i dodatkowych funkcjach pojawiły się też problemy: powolne ładowanie wyników, niedziałające linki czy błędne formaty. Są one na bieżąco naprawiane, a w najbliższych tygodniach ma pojawić się więcej usprawnień.
ChatGPT, opracowany przez firmę OpenAI, pojawił się w internecie pod koniec listopada, a już w styczniu miał 100 mln użytkowników, osiągając ten poziom najszybciej w historii platform internetowych. Microsoft na początku 2019 roku zainwestował w OpenAI miliard dolarów, a w drugiej połowie stycznia br. dołożył kolejne (według nieoficjalnych doniesień - 10 mld).











