Chcemy płacić za pomocą telefonu komórkowego

Badania Philipsa i Visa wskazują na przychylne przyjęcie przez klientów zbliżeniowej metody płatności opartej na bezprzewodowej łączności bliskiego zasięgu (NFC)

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Royal Philips Electronics i Visa International ogłosiły wyniki badań nt. wykorzystania technologii bezprzewodowej łączności bliskiego zasięgu (NFC – near field communication) i płatności zbliżeniowych wskazujące, że konsumenci dostrzegają wygodę i łatwość tej metody oraz fakt, że płacenie za pośrednictwem telefonu komórkowego jest, by użyć języka młodzieżowego - „trendy”.

Technologia NFC ułatwia bezpieczną bezprzewodową łączność na niewielką odległość pomiędzy urządzeniami elektronicznymi, jak np. telefony komórkowe, przenośne komputery, czy terminale płatnicze. W połączeniu z metodą płatności zbliżeniowych (bezstykowych) technologia ta umożliwia bezpieczne i wygodne zakupy z użyciem urządzeń przenośnych takich jak telefon komórkowy. W przeprowadzonych badaniach, wykorzystując „komórki” dostosowane do technologii NFC uczestnicy dokonywali transakcji w kilku wariantach – np. zakup w barku kawowym, ściągnięcie na swoje urządzenie zapowiedzi filmu w sklepie DVD, dokonywany w domu zakup w sklepie telewizyjnym, czy też zakup biletów z „inteligentnego” plakatu.

Rezultaty badań i ich możliwe konsekwencjeUczestnicy badań zaakceptowali i pochwalili koncepcję połączenia w telefonie komórkowym funkcji przesyłu informacji i bezpiecznych płatności. Szczególnie dobrze przyjęto możliwość dokonywania w ten sposób zakupów detalicznych – uczestnicy uznali bowiem, że technologia NFC firmy Philips oraz metoda płatności zbliżeniowych organizacji Visa są łatwe w użyciu, wygodne i szybkie.

Oto najważniejsze wnioski z przeprowadzonych badań:

Atrakcyjność transakcji realizowanych za pomocą urządzeń komórkowych, które uważane są za zgodne z ostatnimi trendami mody. Uczestnikom podobało się ściąganie plików z „inteligentnych” plakatów opartych na technologii NFC; bardzo przychylnie przyjęto też możliwość zakupu w ten sposób biletów na imprezy rozrywkowe i artystyczne. Nowa technologia określana była jako modna i „zapierająca dech”.

Łatwość płatności z pomocą telefonu komórkowego. Konsumenci uważają, że dokonanie płatności za pośrednictwem „komórki” to zadanie niezwykle łatwe. Czas potrzebny na opanowanie nowej technologii był bardzo krótki – wszyscy dobrze dawali sobie radę z obsługą telefonu czy terminalu płatniczego. Po to, by zrealizować transakcję uczestnicy intuicyjnie zwracali swój telefon w kierunku terminalu, podobnie jak czyniliby to z użyciem karty płatniczej.

Wygoda i szybkość. Uczestnicy przeprowadzonych prób podkreślali łatwość, wygodę i szybkość zbliżeniowych transakcji płatniczych z użyciem telefonów komórkowych w technologii NFC. Podobało im się również, że nie muszą stale nosić przy sobie portfela czy portmonetki.

Automatyzm transakcji „przychodzących”. Przy zakupie lub elektronicznym ściągnięciu informacji transakcje z użyciem telefonu komórkowego odbywają się w sposób automatyczny. Uczestnikom odpowiadała łatwość i prostota transakcji, wymagających jedynie przyłożenia telefonu do czytnika NFC. Jednakże w przypadku transakcji „wychodzących”, jak np. odsprzedaż biletu przyjacielowi, preferowanym rozwiązaniem może okazać się inicjowanie transakcji poprzez wydanie odpowiedniego polecenia.

Potrzeba jasnego i spójnego oznakowania punktów sprzedaży. Uczestnicy przeprowadzonych prób zazwyczaj wypatrywali znaków informujących, gdzie można realizować transakcje NFC. Intuicyjnie szukano ich bezpośrednio nad czytnikiem. Nie dopuszczano możliwości, żeby klienci musieli zgadywać i długo rozglądać się za takim miejscem.

„Przeprowadzone badania dowodzą, że konsumentom przypadła do gustu łatwość z jaką, będąc w ruchu, można posługiwać się urządzeniami w technologii NFC w celu uzyskania i opłacenia treści rozrywkowych, informacji i różnorodnych usług. Obecnie inicjatywę przejąć musi przemysł, by drogą efektywnej współpracy w opracowywaniu wspólnych standardów i budowie odpowiedniej infrastruktury umożliwić praktyczną realizację możliwości, jakie oferuje nam technologia. Przy tym wszystkim, priorytetem muszą pozostać potrzeby ostatecznego użytkownika” - oświadczył Christophe Duverne, wiceprezes Philips Semmiconductors i przewodniczący Forum NFC.

Szef działu nowych kanałów płatności organizacji Visa Europe, Guido Mangiagalli, powiedział: „Wyniki badań są dla Visa źródłem ogromnej satysfakcji. Pokazują one, że płatności zbliżeniowe z użyciem telefonów komórkowych spotkały się wśród uczestników nie tylko z pozytywnym przyjęciem, lecz wręcz z entuzjazmem. Przeprowadzone badania dostarczają mocnego potwierdzenia dla działań organizacji Visa na rzecz rozwoju sieci akceptacji płatności zbliżeniowych (bezstykowych), mających decydujące znaczenie dla upowszechnienia płatności z użyciem telefonów komórkowych.”

Badania firmy Philips i organizacji Visa przeprowadzono w grudniu 2005 r. w Ameryce Płn. - w ramach działań obu stron na rzecz zwiększenia wygody, łatwości i bezpieczeństwa płatności z użyciem urządzeń komórkowych. Celem badania było uzyskanie pogłębionej wiedzy o możliwych zastosowaniach nowych metod i o reakcjach, jakie mogą one wzbudzić wśród konsumentów.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska