Chrome goni IE. W 2012 r. zmiana lidera na rynku przeglądarek?

Niedawno Google Chrome wyprzedził Firefoksa, a teraz jest na dobrej drodze do pokonania Internet Explorera i zdobycia pozycji najpopularniejszej przeglądarki internetowej na świecie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w grudniu 2011 roku Chrome miał w skali globalnej 27,27 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 25,69 proc. w listopadzie.

Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 40,63 proc. do 38,65 proc. rynkowego udziału (po raz pierwszy poniżej 40 proc.).

Na trzecim miejscu znalazł się w grudniu Firefox (25,27 proc.), który miesiąc wcześniej stracił na rzecz Chrome pozycję wicelidera rankingu (więcej na ten temat). Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (6,08 proc.) i Opera (1,98 proc.).

grafika

Z grafiki przygotowanej przez serwis 9to5Google wynika, że jeśli Chrome utrzyma swoje tempo wzrostu z 2011 roku, a Internet Explorer swoje tempo spadku, to przeglądarka Google wyprzedzi aplikację koncernu z Redmond w okolicach czerwca lub lipca roku bieżącego. 

grafika

Tymczasem w Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Firefox, który w grudniu miał 49,56 proc. udziału w naszym rynku, wyprzedzając przeglądarki Chrome (23,46 proc.), Internet Explorer (15,55 proc.), Opera (9,32 proc.) i Safari (1,24 proc.). 

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]