Clear Channel podaje, że IBO gwarantuje autoryzację i aktualizację danych firmy w oparciu Outdoor Track, badanie widowni outdooru, pozwalające na opisanie oferty wskaźnikami mediowymi - GRP, zasięgu i częstotliwości.
Clear Channel Poland, tworząc ofertę handlową na 2020 rok będzie opierać się na wskaźnikach oglądalności powierzchni reklamowych wynikających z badania Outdoor Track. - Wiedza o widowni poszczególnych nośników pozwala na zróżnicowanie ich cen w zależności od osiąganych parametrów. Oferty Clear Channel będą więc zawierały te wskaźniki, tak aby marketerzy, analizując skuteczność swoich kampanii, mogli posługiwać się porównywalnymi parametrami - podano w komunikacie.
Outdoor Track został zrealizowany zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route. Badanie Outdoor Track bazuje na następujących danych: natężenie ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych w oparciu o Macierze Ruchu przygotowane przez Biuro Inżynierii Transportu; dane o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców w oparciu o technologie GPS zrealizowane przez instytuty Kantar Millward Brown oraz IPSOS; baza danych o nośnikach reklamowych uwzględniająca wszystkie cech fizyczne nośników (położenie nośnika, wymiary, wysokość, odległość od strumienie ruchu, clutter).

Badanie Outdoor Track objęło swoim zasięgiem 10 największych aglomeracji w Polsce: warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską (w sumie 148 gmin w ramach aglomeracji).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/clear-channel-poland-wyniki-finansowe-2018-rok-o-6-proc-wyzsze-wplywy-i-2-3-mln-zl-zysku-netto-juz-13-proc-z-nosnikow-cyfrowych,7170868174125185a ##
Do realizacji projektu poza ww. podmiotami zostali zaangażowane takie międzynarodowe firmy, jak MGE Data, Route (UK), Navteq oraz Red Research.
Z badania Outdoor Track korzysta od ub.r. firma reklamy zewnętrznej AMS SA.











