Co czwarty Polak czyta „Tele Tydzień”, co szósty „Życie na Gorąco”

W II półroczu 2013 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Co czwarty Polak czyta „Tele Tydzień”, co szósty „Życie na Gorąco”
Shutterstock.com

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lipca do grudnia 2013 roku sięgało 26,22 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,36 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,31 proc. respondentów (wzrost o 0,23 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,87 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,47 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,40 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,41 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,85 proc. czytelników, czyli o 1,15 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,51 proc. do 5,72 proc.

Po najpopularniejszy dwutygodnik w II półroczu ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 13,94 proc. respondentów, czyli o 0,41 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,94 proc. do 13,90 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,50 pkt. proc. i wyniosło 12,03 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,33 proc. respondentów (do góry o 1,23 pkt. proc.). Do czerwca 2012 roku magazyn ten był miesięcznikiem.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2012 roku do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków i w okresie od lipca 2013 roku do grudnia 2013 roku na losowej próbie 21 043 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.W lipcu 2013 roku nie był badany tygodnik „Kropka.tv”, a w okresie od października do grudnia 2013 - „Przekrój”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów