Co piąty Polak leki bez recepty kupuje poza aptekami

Trzy czwarte Polaków (73%) dokonało w ciągu ostatnich 6 miesięcyzakupu leków dostępnych bez recepty. Co piąty z nich (20%)zaopatrywał się w leki poza apteką - w kioskach, osiedlowychsklepach spożywczych, supermarketach, stacjach benzynowych, itp.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Według raportu "Zwyczaje zakupowe Polaków związane z nabywaniemleków"* przygotowanego przez TNS OBOP, co piąta osoba kupująca lekibez recepty (OTC) dokonała zakupu poza apteką. Mężczyźni (24%)znacznie częściej niż kobiety (17%), zaopatrują się w leki pozaapteką. Po leki z półki sklepowej częściej też sięgają ludziemłodzi, samodzielni finansowo i społecznie, a więc przedewszystkim w wieku 20-29 lat (27%). Największą rezerwę wobeckupowania leków poza apteką obserwujemy wśród osób powyżej 60 rokużycia (jedynie 12% konsumentów preparatów OTC kupuje je wsklepach). Nadal najpopularniejszym miejscem zakupu jest apteka, w której wciągu ostatnich 6 miesięcy nabyło leki około 95% kupujących.Najpopularniejszymi miejscami zakupu leków poza apteką są sklepyosiedlowe oraz sklepy spożywcze znajdujące się blisko miejscazamieszkania. Zakupu dokonał tam co dziesiąty konsument leków OTC.Inne popularne miejsca zakupu leków to supermarket i kiosk z prasą,gdzie leki kupowało po 5% zainteresowanych środkami dostępnymi bezrecepty.

"Wyniki badania pokazują, że polski konsument przyzwyczaja siędo tego, że leki można kupować nie tylko w aptece. Proces tenoczywiście przebiega nie tak szybko, jak by tego oczekiwały firmyfarmaceutyczne upatrujące w rozszerzeniu dostępności leków OTCszansy na zwiększenie sprzedaży. Przykład ten pokazuje, jak trudnojest konsumentom przełamać pewne utrwalone zwyczaje, obawy iniepokoje związane z zaufaniem do produktu i miejscem jegosprzedaży. Jak zwykle najbardziej otwartą na zamiany przyzwyczajeńjest grupa młodych konsumentów. Starsi wymagają więcej czasu abyzaakceptować nowe, nawet stanowiące większe udogodnienie,rozwiązania."- komentuje wyniki badania Magdalena Sawińska, LiderSektora Badań Rynku Medycznego TNS OBOP.

* Raport "Zwyczaje zakupowe Polaków związane z nabywaniemleków" został przygotowany w ramach badania Omnibus zrealizowanegow okresie 10-14.05.2007r. na reprezentatywnej próbie 1003 Polaków wwieku 15 lat i więcej.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online