Co powoduje kryzysy PR w polskich firmach?

Ponad połowa dużych polskich firm doświadczyła sytuacji kryzysowej w komunikacji – wynika z badania Alert Media Communications oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania. Jakie są przyczyny takich sytuacji – poniżej szczegółowe wyniki badania.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dokładnie 55,7 proc. dużych polskich firm, które wzięły udział w badaniu Alert Media Communications oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, deklaruje, że znalazło się kiedykolwiek w komunikacyjnej sytuacji kryzysowej. Ogółem kryzysy komunikacyjne najczęściej były związane z produktami lub usługami oferowanymi przez przedsiębiorstwo. Nieco rzadziej do takich sytuacji przyczyniały się oskarżenia wobec firmy, problemy z partnerami biznesowymi oraz katastrofy, awarie i wypadki.

grafika

Wśród wewnętrznych przyczyn sytuacji kryzysowych oprócz wymienionych powyżej problemów z jakością usług lub produktów i wypadkami przy pracy częste są spory pracownicze, kłopoty finansowe oraz błędy lub przestępstwa popełniane przez szeregowych pracowników.

grafika

Natomiast wśród wewnętrznych czynników powodujących kryzysy komunikacyjne w firmach najczęstsze są nieprawdziwe informacje podane w mediach.

grafika

Badanie przyczyn kryzysów komunikacyjnych w polskich firmach zostało przeprowadzone przez agencję Alert Media Communications oraz Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Ankiety objęły przedstawicieli 195 podmiotów z rankingu 500 największych polskich przedsiębiorstw opublikowanym w „Rzeczpospolitej”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"