Co szósty mały przedsiębiorca nie jest ubezpieczony

Z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy BPS na zlecenie PZU wynika, że 15% małych firm nie jest w ogóle ubezpieczonych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jednocześnie, aż 21% wymienia zagrożenia, od których się nie ubezpieczyło mimo wielu obaw

Najczęściej wskazywaną przyczyną nie zawierania umów ubezpieczeniowych jest brak środków finansowych (64%). Znaczna cześć właścicieli małych firm jako powód podaje także brak odpowiedniej oferty na rynku (16%). Taki stan rzeczy wynika z niewystarczającej edukacji na temat ubezpieczeń dla firm, zarówno w zakresie znajomości kosztów ubezpieczenia jak i dostępnej na rynku oferty.

Przedsiębiorcy za najważniejsze zagrożenia uważają kradzieże z włamaniem, w tym rabunek (44%) oraz te, związane z pożarami i innymi stratami powstałymi w wyniku działania żywiołów, np. powodzi i wichur (26%).

W przypadku firm średnich i dużych, współczynnik zabezpieczenia jest wyższy, bowiem tylko 1% przedsiębiorców nie korzysta z ubezpieczeń, a 15% wskazuje na świadomość nieubezpieczonych zdarzeń. Średnie firmy najbardziej obawiają się utraty zysku (21%).

79% małych firm uważa, że jest w pełni zabezpieczona. Tego wysokiego odsetka samozadowolenia nie potwierdzają dane towarzystw ubezpieczeniowych dotyczące ilości zawartych polis ubezpieczeniowych w tym sektorze gospodarki.

Badanie przeprowadzone przez BPS Consultants na zlecenie PZU S.A. na reprezentatywnej próbie 400 firm o obrotach poniżej 2 mln zł rocznie oraz badanie na reprezentatywnej próbie 700 firm o obrotach powyżej 2 mln zł rocznie we wszystkich województwach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii