Coca-Cola będzie rozwijać segment napojów herbacianych, wprowadza strategię „Total Beverage Company”

Koncern Coca-Cola zaprezentował szczegóły dotyczące launchu marki napoju Fuzetea na polskim rynku. Rozwój tego i innych brandów z segmentu napojów herbacianych wpisuje się w biznesową strategię firmy „Total Beverage Company”.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Marka napoju herbacianego Fuzetea weszła do Polski w styczniu 2018 roku, zastępując Nestea, której dystrybucją Coca-Cola zajmowała się w naszym kraju przez ostatnie lata. Prawa do brandu przejęła Hoop Cola.

- Fuzetea to jeden z naszych nowszych produktów, rozwija się najszybciej spośród wszystkich marek napojów herbacianych. Segment ten w ciągu ostatnich czterech lat rósł w tempie 1,5 razy szybszym niż napoje bezalkoholowe – mówił na spotkaniu z dziennikarzami Stoyan Ivanov, dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services.

Ivanov podkreślił, że marka wpisuje się w strategię biznesową firmy - „Total Beverage Company”. Zakłada ona wsłuchiwanie się w potrzeby konsumentów i oferowanie im produkty, których oczekują.

- W przeszłości skupialiśmy się przede wszystkim na sprzedaży naszego flagowego produktu - Coca-Coli. Zgodnie ze strategią  „Total Beverage Company” stawiamy w przyszłości na rozwój sprzedaży także innych napojów - powiedział Stoyan Ivanov.

Fuzja trendów

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Paola Sandoval, dyrektor ds. marketingu Coca-Cola Poland Services podkreśla, że polski rynek jest jednym z kluczowych dla koncernu, dlatego też podjęta została decyzja o wprowadzeniu odnoszącego sukcesu na wielu światowych rynkach brandu Fuzetea.

- Dla firmy Coca-Cola segment napojów herbacianych jest bardzo ważny. Na całym świcie funkcjonuje kilka różnych brandów. Fuzetea jest jednym z największych, o wartości miliarda dolarów. Z tą marką mamy wiele pozytywnych doświadczeń, wyniesionych z obecności w 52 krajach. To unikalny koncept fuzji, wyjątkowa formuła, łącząca w sobie jednocześnie kilka smaków. Wierzymy, że wprowadzamy w tej kategorii coś naprawdę nowego. Jesteśmy pewni, że w Polsce marka odniesie sukces - komentuje Sandova.

Przybliżając strategie rozwoju Fuzetea, przedstawicielka Coca-Coli podkreśla, że brand ten wpisuje się w tzw. „fuzję trendów” - zwrotu w stronę ekologii, zdrowego stylu życia, poszukiwania i celebrowania nowych doświadczeń. Zaobserwować je można zwłaszcza w młodszych pokoleniach - stąd wybór grupy, do której głównie kierowane będą działania marketingowe.

- Marka Fuzetea wpisuje się w takie wartości jak prawdziwość, zdrowy styl życia, zrównoważony rozwój, jak również światowe megatrendy poszukiwania nowych doznań - widoczne zwłaszcza w grupie millenialsów. Głównie z myślą o nich przygotowaliśmy działania promocyjne i marketingowe wokół wprowadzenia Fuzetea do Polski. Oczywiście sam produkt kierujemy do znacznie szerszej grupy odbiorców. Nasz napój może odpowiadać każdemu - jest pyszny, orzeźwiający i mamy nadzieję, że polscy konsumenci to docenią - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Paola Sandoval, dyrektor ds. marketingu Coca-Cola Poland Services.

Szerokozasięgowa kampania marketingowa nowego brandu rozpoczęła się już w styczniu od emisji 5-sekundowego spotu telewizyjnego. W najbliższych dniach ruszy kolejna odsłona kampanii w telewizji, tym razem pokazywany będzie spot 30-sekundowy. Promocję w telewizji wspierać będą liczne reklamy na outdoorze, działania w digitalu i social mediach.

Fuzetea będzie intensywnie promowa także poprzez liczne akcje samplingowe - w punktach sprzedaży, dużych miastach i popularnych miejscowościach wypoczynkowych.

Marka stawia także na współpracę z ambasadorami i influencerami. W tym gronie znaleźli się Barbara Kurdej-Szatan, aktorka, Anna Skura, blogerka i podróżniczka znana jako What Anna Wears, Gabriela Drzewiecka, dziennikarka, Paula Jagodzińska, autorka bloga Beauty Fashion Shopping, Karolina i Adrian Jędrzejczyk, twórcy bloga parentingowego Szafeczka, Osi Ugonoh, modelka, Michał Będźmirowski, bloger parentingowo-lifestyle’owy znany jako Modny Tata oraz Jacek Gadzinowski, youtuber znany pod pseudonimem Jack Gadovsky.

Działania marketingowe Fuzetea prowadzą Mediacom (planowanie i zakup mediów), McCann Worldgroup (ATL), Fortis (reklama BTL), LiquidThread (digital) oraz Hill+Knowlton Strategies (PR).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"