Coca-Cola, Biedronka, Adidas i Nike najbardziej znani jako sponsorzy Euro 2012

Coca-Cola, Biedronka, Adidas i Nike najbardziej kojarzą się Polakom jako marki związane z Euro 2012. Biedronka i Nike są dodatkowo najmocniej rozpoznawalnymi sponsorami reprezentacji Polski.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania On Board PR i Homo Homini wynika, że co czwarty Polak kojarzy Biedronkę jako markę związaną z polską reprezentacją piłkarską. W dużym stopniu wynika to zapewne z faktu, że w ub.r. sieć ta przeprowadziła kilka kampanii reklamowych w stylistyce piłkarskiej z udziałem trenera Franciszka Smudy i niektórych zawodników drużyny narodowej (obejrzyj jedną z tych reklam). Przy czym również jedna czwarta respondentów nie potrafi wskazać żadnego sponsora naszej reprezentacji.

grafika

Z kolei jako marki związane z Euro 2012 najczęściej wymieniane są Adidas, Nike, Coca-Cola, Warka, PKN Orlen, Orange, Biedronka i McDonald’s. W branży odzieżowej zdecydowanie najmocniej kojarzone są z mistrzostwami Adidas i Nike.

grafika

Wśród marek piwowarskich najmocniejszy wizerunek w związku z Euro ma Warka. Co ciekawe, oficjalnie piwo to jest sponsorem reprezentacji Polski, a nie samego turnieju, przy czym już od roku podkreśla to w swoich reklamach (obejrzyj ostatnią z nich).

grafika

40 proc. Polaków z Euro kojarzy się Coca-Colą. Marka ta od dłuższego czasu prowadzi działania marketingowe związane z turniejem, ostatnio zaliczając przy tym „flagową” wpadkę (więcej na ten temat).

grafika

Stosunkowo mało rozpoznawalne w kontekście Euro są marki motoryzacyjne - jakiejkolwiek nie potrafi wskazać ponad jedna trzecia respondentów. Za to jedna czwarta wymienia Orlen.

grafika

W branży telekomunikacyjnej najsilniej kojarzone z Euro są Orange i TP - sponsorzy naszej reprezentacji i partnerzy techniczni turnieju, od dłuższego czasu prowadzący związane z tym działania marketingowe (m.in. promocje, w których można wygrać bilety na mecze). Co ciekawe, kilkanaście procent ankietowanych wymienia w tym kontekście T-Mobile, które jest od pół roku sponsorem tytularnym polskiej Ekstraklasy, a po kilka procent - Plus i Play, które w ogóle nie sponsorują piłki nożnej.

grafika

Stosunkowo najsłabiej z Euro kojarzą się Polakom marki z branży RTV - żadnej w tym kontekście nie potrafi wskazać prawie 45 proc. respondentów.

grafika

Równie niską rozpoznawalność w związku z imprezą mają marki z sektora bankowego.

grafika

Natomiast wśród marek z branży restauracyjnej Biedronka jest mocniej kojarzona z Euro niż McDonald’s, który dopiero niedawno rozpoczął związaną z mistrzostwami akcję marketingową „Dziecięca Eskorta McDonald’s”, z udziałem piłkarza Jakuba Błaszczykowskiego (więcej o tej kampanii).

grafika

Sondaż został zrealizowany przez agencję On Board PR i instytut badania opinii Homo Homini w styczniu 2012 br. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej liczbowo grupie 2425 osób w wieku powyżej 18 lat. Badanie przeprowadzono metodą standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych CATI. Z uwagi na temat ankiety za wyróżnik jego popularności względem płci przyjęto chęć udziału w pomiarze, nie stosując wag stratyfikacyjnych wyrównujących udział danej płci w badaniu do populacji generalnej. Zanotowano bowiem zainteresowanie mężczyzn (stanowiących 48 proc. całej populacji) na poziomie 70 proc. i kobiet (52 proc. w całej populacji) na poziomie 30 proc.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji