Coca-Cola i Adidas - marki najbardziej kojarzone z emocjami sportowymi

Wśród marek w największym stopniu kojarzonych z emocjami sportowymi znajdują się zarówno marki sponsorów Euro 2012 i producenci odzieży sportowej, jak i marki sponsorujące reprezentację Polski czy nawiązujące w komunikacji do symboliki piłkarskiej - wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

Na czele rankingu marek kojarzonych z emocjami sportowymi znaleźli się - niemal ex aequo - oficjalni sponsorzy Euro 2012: Coca-Cola oraz Adidas.

Tuż za nimi znalazła się marka Tyskie, która w swojej komunikacji marketingowej intensywnie odwołuje się do kibicowania, nawiązując do kampanii z okresu, gdy Tyskie były sponsorem reprezentacji. Wśród marek piw dopiero trzecie miejsce zajmuje Carlsberg, czyli sponsor Euro 2012, za Warką - sponsorem polskiej reprezentacji.

Spośród marek FMCG liderem jest Coca-cola. Dobrze radzi sobie także jej główny konkurent - Pepsico z markami Pepsi i Lay’s. Powoli rośnie z kolei pozycja marek, które wkraczają w etap intensywnej komunikacji związanej z Euro 2012, takich jak Orange, Mastercard czy McDonald’s.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach 14-20 maja 2012 r. na losowej reprezentatywnej próbie polskich internautów w wieku co najmniej 15+.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"