Coca-Cola - Rekordzista Olimpijski

Najstarszym sponsorem Igrzysk Olimpijskich jest Coca-Cola

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Firma aktywnie wspiera Międzynarodowy Ruch Olimpijski od 76 lat, czyli od Igrzysk w Amsterdamie, które odbyły się w 1928 roku. Coca-Cola jest także Oficjalnym Sponsorem nadchodzących Igrzysk Olimpijskich w Atenach, które rozpoczną się dokładnie za miesiąc - 13 sierpnia 2004 r. W tym roku Coca-Cola jest również Głównym Partnerem Sztafety Pochodni Olimpijskiej - pierwszej w historii globalnej sztafety z ogniem olimpijskim obejmującej wszystkie kontynenty symbolizowane przez 5 olimpijskich kół.

"Nasza ścisła współpraca z ruchem olimpijskim jest tak udana dlatego, że wartości, którymi kieruje się Coca-Cola są zbieżne z wartościami olimpijskimi. Zasady fair play obowiązują wszystkich naszych pracowników. Uczciwość, odpowiedzialność i szacunek dla innych to filary funkcjonowania firmy. Nasze produkty docierają zaś do najdalszych zakątków cywilizacji przynosząc radość i zabawę. Wartości te są przecież esencją olimpizmu!" - powiedział Philipp Bodzenta z The Coca-Cola Company.

Poprzez swoje zaangażowanie we wspieranie Igrzysk w ciągu trzech minionych ćwierćwieczy Coca-Cola de facto uczestniczyła w rozwoju ruchu olimpijskiego. Wsparcie to przyjmowało różne formy (patrz załączony materiał prasowy: "Coca-Cola i Igrzyska Olimpijskie - wspólna historia"). Obecnie Coca-Cola, m.in.:

" jest oficjalnym dostawcą napoi bezalkoholowych na Olimpiadzie w Atenach; firma dostarcza napoje orzeźwiające (takie jak Coca-Cola, Fanta, Sprite, Powerade, Nestea), soki, wody, napoje energetyczne dla zawodników, trenerów, przedstawicieli Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i narodowych Komitetów Olimpijskich, wolontariuszy, dziennikarzy akredytowanych na Olimpiadzie oraz - oczywiście - dla kibiców i widzów zgromadzonych na olimpijskich obiektach sportowych, " współpracuje z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim i narodowymi Komitetami Olimpijskimi w 202 krajach na całym świecie, dostarczając wsparcia finansowego i technicznego dla rozwoju sportowego indywidualnych zawodników, a także dla rozwoju infrastruktury sportowej," organizuje - zarówno w Grecji, jak i innych krajach - specjalne wydarzenia i programy, których celem jest propagowanie idei olimpijskich i zachęcenie mieszkańców różnych krajów, zwłaszcza młodzieży, do udziału w celebrowaniu Olimpiady, a przez to zrozumienie tych idei i identyfikację z nimi.

Przykładem działań Coca-Coli zmierzających do propagowania olimpijskiego ducha jest współorganizowana przez firmę Sztafeta Pochodni Olimpijskiej. W tym roku ma ona szczególnie wielki rozmach. Obejmuje 27 krajów na 5 kontynentach. Sztafeta - rozpoczęta w greckiej Olimpii - przebiegła między innymi przez wszystkie 22 miasta, w których odbyły się nowożytne Igrzyska Olimpijskie. Odwiedziła także Pekin (miasto-gospodarz Olimpiady w roku 2008) oraz inne miasta, wybrane ze względu na ich kulturalne, sportowe i historyczne dziedzictwo.

Ostatni etap Sztafety odbywa się obecnie już w samej Grecji. Mieszkańcy tego kraju w ciągu najbliższego miesiąca przemierzą cały kraj przekazując sobie pochodnię z olimpijskim ogniem. W Sztafecie weźmie udział 7.700 Greków. Coca-Cola pomagała w realizacji programu nominowania uczestników tej Sztafety. Szczególny nacisk kładziono na zaangażowanie do tego przedsięwzięcia młodzieży (więcej na ten temat w materiale prasowym "Sztafeta Pochodni Olimpijskiej Ateny 2004").Inny przykład okołoolimpijskich działań Coca-Coli to programy i akcje, których przedmiotem są olimpijskie znaczki do wpinania. Kolekcjonowanie i wymiana takich znaczków od dawna jest najbardziej popularnym "sportem" olimpijskich kibiców. Od Igrzysk w Calgary (1988 r.) Coca-Cola tworzy Centra Wymiany Znaczków do Wpinania (Pin Trading Centers), w których dziesiątki odpowiednio przeszkolonych pracowników pomaga hobbystom powiększać swoje kolekcje. Sama Coca-Cola również wydaje olimpijskie znaczki do wpinania, bardzo cenione przez kolekcjonerów.

Od Albertville (1992 r.) na wszystkich Igrzyskach uruchamiane jest także Coca-Cola Radio. W ramach tego projektu Coca-Cola angażuje najlepszych radiowych DJ-ów z całego świata do tworzenia unikalnego programu radiowego nadawanego na żywo z Olimpiady. Podczas ostatnich Igrzysk w Salt Lake City w projekcie tym uczestniczyło 45 stacji radiowych z różnych krajów. Specjalny program pozwala słuchaczom poznać informacje zza kulis wielkiego widowiska olimpijskiego, poznać relacje i opowieści o przeżyciach kibiców - naocznych świadków sportowych zmagań olimpijczyków, wysłuchać wywiadów z mistrzami olimpijskimi obecnych i dawnych Igrzysk.Obecnie The Coca-Cola Company jest Oficjalnym Sponsorem Igrzysk Olimpijskich na mocy umowy pomiędzy firmą a Międzynarodowym Komitetetem Olimpijskim, podpisanej w 1996 roku. Umowa ta przewiduje, że Coca-Cola tę samą rolę odgrywać będzie do 2008 roku.

Założona w 1886 roku The Coca-Cola Company to wiodący producent i dystrybutor bezalkoholowych napoi, koncentratów i syropów używanych do produkcji ponad 400 marek napoi. Siedziba koncernu znajduje się w Atlancie, USA. Firma jest obecna w ponad 200 krajach świata. W Polsce reprezentowana jest przez Coca-Cola Poland Services, oddział The Coca Cola Company, oraz przez Coca-Cola Beverages Polska - oddział firmy Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do 500 milionów konsumentów. W ofercie firmy w Polsce znajduje się kilkanaście typów napojów, m.in.: Coca-Cola, Coca-Cola light, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, woda Bonaqa, napoje izotoniczne Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, napój energetyczny Burn, napoje herbaciane Nestea oraz wody mineralne Multivita, Vita i źródlane Kropla Beskidu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+